Czerwiec 2012: TVP1 zdecydowanym liderem, TVN i Polsat w dół

Najchętniej oglądaną stacją w czerwcu br. zarówno wśród wszystkich widzów jak i w grupie komercyjnej była TVP1, a drugie miejsce zajęła TVP2. Z kolei TVN i Polsat zanotowały dużo słabsze wyniki w porównaniu do czerwca ub.r.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl, w czerwcu br. na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych stacji umocniła się TVP1. Jej udział wzrósł aż o 2,68 pkt. proc. i wyniósł 18,92 proc.

Z czwartego na drugie miejsce awansowała TVP2, której udział wyniósł 13,77 proc. po wzroście o 0,55 pkt. proc.

Na trzecim miejscu pozostał Polsat. Jego udział jednak zmalał o aż 2,66 pkt. proc. i wyniósł 12,18 proc. Z drugiego na czwarte miejsce spadła TVN, której udział zmalał najbardziej w czołówce rankingu, bo o aż 3,42 pkt. proc. i wyniósł 11,54 proc.

Dalej w rankingu wyraźne wzrosty udziałów zanotowały stacje TVN7 (wzrost o 0,62 pkt. proc.) oraz TV Puls (o 0,38 pkt. proc.) zajmujące odpowiednio ósme i dziewiąte miejsce w zestawieniu. Kanały te jednak nadawane są w ramach sygnału drugiego multipleksu telewizji nadziemnej (MUX-2), który w ostatnim roku znacznie poszerzył swój zasięg w kraju.

Z kolei rekordowe wyniki w czerwcu br. odniósł kanał TVP HD, który znalazł się na 11. miejscu w zestawieniu. Jego udział wzrósł aż sześciokrotnie, bowiem o aż 0,79 pkt. proc. do 0,95 proc. udziału.

W grupie komercyjnej 16-49 także na pozycję lidera awansowała TVP1 z udziałem w czerwcu br. na poziomie 16,83 proc. po wzroście o aż 4,06 pkt. proc. Na drugim miejscu uplasował się Polsat (13,27 proc. udziału, spadek o aż 3,76 pkt. proc.). Kolejne pozycję zajęły: TVP2 (12,49 proc., + 1,05 pkt. proc.) i TVN (11,54 proc., - aż 4,69 pkt. proc.).

Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach także na pozycję lidera awansowała Jedynka z wynikiem na poziomie 15,50 proc. Stacja ta zanotowała wzrost o aż 4,18 proc. Drugi był TVN (12,64 proc. udziału, spadek o aż 5,60 pkt. proc.). Dalej znalazły się Polsat (12,22 proc., - 3,02 pkt. proc.) i TVP2 (11,37 proc., + 1,34 pkt. proc.).

  Największą widownię w telewizji w czerwcu br. miał nadany w TVP1 mecz Euro 2012 „Polska-Rosja”, który zgromadził aż 13,40 mln widzów. Hitem TVP2 był drugi półfinałowy mecz Mistrzostw Europy “Niemcy-Włochy” (9,11 mln oglądających), najwięcej widzów w Polsacie miał film „John Rambo” (3,01 mln), a w TVN – “Fakty” (4,03 mln). 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa