SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań

W lutym br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce zajął „Dziennik Zachodni” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w lutym 2019 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 243 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 3,35 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 11 038 egz., o 3,76 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Podium uzupełnia „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się najbardziej w zestawieniu - o 31,38 proc. do 3 915 egz.

Z kolei największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 20,70 proc. do 272 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu zajął siódmą lokatę.

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lutym 2019 roku należała do „Dziennika Zachodniego” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 451 egz., po spadku o 9,31 proc.

Drugie miejsce zajął „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM), będący rok wcześniej na 15. lokacie. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 753 egz., po wzroście o 153,54 proc.

Podium uzupełnia „Echo Dnia” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zmniejszył się o 30,91 proc. do 579 egz. Tytuł ten jednak awansował z miejsca czwartego.

Największym wzrostem - o 447,22 proc. do 197 egz. - pochwalić się mógł „Kurier Poranny” (również Polska Press Grupa). Tytuł ten w zestawieniu był 15., po awansie z 22. lokaty.

Z kolei najwięcej straciła „Gazeta Współczesna” (Pro Media), która w rankingu spadła z miejsca 9. na 19. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 93,13 proc. i ostatecznie wyniósł 43 egz.

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kasta medialna
Redaktorze, podawanie tych wyników, tak faktycznie to robisz niedźwiedzią przysługę tym ledwie zipiącym gazetkom :) Niestety , ale rodzima ( czy to jeszcze rodzima?) pras musi totalnie paść, z jednego prostego powodu - W redakcjach czas się zatrzymał i to pod każdym względem. Współczesna prasa to coś, co trudno pod cokolwiek podciągnąć ? Prasa codzienna, tygodniki, miesięczniki czy nawet prasa sportowa czy inne biedna poradniki to zwykłe papierowa badziewie, w dodatku w cenach niemal z kosmosu ! Ci niemal wszyscy "piszący" dziennikarze zapomnieli że ich produkty muszą do kogoś trafiać, niestety ale nie trafiają, co sprawia że to są biuletyny, strasznie rozpolitykowane. Generalnie środowisko medialne w RP stało się oderwanym od realiów, zdziwaczałą kastą!
odpowiedź