SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dentsu ze stratą 1,33 mld dolarów w 2020 roku

Dentsu, japoński holding reklamowy zatrudniający około 60 000 pracowników, opublikował dane finansowe za rok 2020, pokazując, że zamknął go stratą operacyjną w wysokości 140,6 mld jenów (1,33 mld dolarów, 960 mln funtów). Spółka nie wypracowała zysku drugi rok z rzędu. - Mimo globalnego spadku przychodów Dentsu International - widać że działania Dentsu w regionie Europy Środkowej oraz Wschodniej zaowocowały niższymi spadkami - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Sławomir Stępniewski, chief executive oficer Dentsu Polska & CEE.

Przychody Dentsu pomniejszone o koszty sprzedaży spadły o 11,1 proc. do 939 mld jenów z 1047 mld jenów w 2019 r. (przy spadku o 13 proc. w Dentsu International i 8,3 proc. w Dentsu Japan). Zysk operacyjny spadł o 11,9 proc., strata netto wyniosła 159 mld jenów (wobec 80,8 mld jenów rok wcześniej).

Dentsu International, który ma swoje firmy działające poza Japonią, miał kolejny trudny kwartał, ponieważ przychody nie uległy znacznej poprawie, spadając o 13,2 proc. w ostatnich trzech miesiącach 2020 roku z powodu Covid-19. Spółka dokonała odpisu aktualizującego z tytułu utraty wartości w wysokości 140,3 mld jenów wartości międzynarodowego biznesu.

Dział zarządzania doświadczeniami klientów Dentsu International, do którego należy agencja Merkle, miał w ub.r. najlepsze wyniki w grupie - jego przychody spadły tylko o 3,2 proc., podczas gdy dywizja mediowa zanotowała 15,6 proc. spadek przychodów, a kreacja - spadek na poziomie 18 proc.

Dentsu obwiniał pandemię o spowodowanie „spowolnienia popytu w całej naszej branży”, ale jej wyniki były znacznie słabsze niż niektórych konkurentów.

Spółka podaje, że między drugim kwartałem ub.r. - najgorszym w pandemii, a czwartym kwartałem ub.r. nastąpiła poprawa, ale nadal odnotowywane są dwucyfrowe spadki we wszystkich trzech kluczowych regionach: obu Amerykach (spadek o 13 proc.), regionie EMEA (spadek o 14,4 proc.) i APAC ( 10,9 proc.) w IV kwartale 2020 roku.

Dentsu International ostrzegało już w grudniu, że planuje zwolnić 6000 miejsc pracy poza Japonią i zmniejszyć liczbę marek globalnych agencji z około 160 do sześciu.

4 filary zarządzania

Dentsu przedstawiło nowy czteroletni „średniookresowy” plan zarządzania, który będzie obowiązywał do końca 2024 r. Obejmuje cztery filary: transformacja i rozwój (skupienie się na bardziej zintegrowanych rozwiązaniach obejmujących szereg możliwości, w szczególności transformację klienta i technologię; większy nacisk na klientów globalnych); operacje i margines (większe uproszczenie, w tym ograniczenie powielania i złożoności; racjonalizacja własności; oraz większe wykorzystanie możliwości w tańszych lokalizacjach); priorytety alokacji kapitału i zwroty dla akcjonariuszy (obejmuje zdyscyplinowane zarządzanie finansami i politykę progresywnej dywidendy).

Toshihiro Yamamoto, prezes i dyrektor generalny Dentsu Group Inc, powiedział:  - Nasza strategia Integrated Growth Solutions pozostaje centralnym punktem naszej wizji, ze szczególnym uwzględnieniem najsilniej rozwijających się sektorów, transformacji klientów i technologii, w których spodziewamy się osiągnąć 50 proc. przychodów Grupy z biegiem czasu.

Sławomir Stępniewski, chief executive oficer Dentsu Polska & CEE podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że nie jest zaskoczeniem, że branża marketingowa jako pierwsza odczuwa skutki kryzysu w gospodarce. - Tak też było w 2020 roku i  - mimo globalnego spadku przychodów Dentsu International - widać że działania Dentsu w regionie Europy Środkowej oraz Wschodniej zaowocowały niższymi spadkami. Zgodnie z naszymi prognozami z raportu AdSpend, w tym roku spodziewamy się wyraźnego wzrostu wydatków reklamowych (+7,1 proc.), co jest ewenementem w skali Europy, pokazującym zarówno reakcję rynków na Brexit, jak i wysoką konkurencyjność. Głęboko wierzę, że marketing jest niezbędnym katalizatorem do odzyskania gospodarczej równowagi w tym roku - mówi.

Dołącz do dyskusji: Dentsu ze stratą 1,33 mld dolarów w 2020 roku

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dentka
Czas zamykać ten bajzel.
odpowiedź