DirectX 12 oficjalnie zapowiedziany
Podczas odbywającej się w San Francisco Game Developer Conference Microsoft zapowiedział nową wersję bibliotek DirectX oznaczoną numerem 12.
Nowe biblioteki mają być obsługiwane przez karty graficzne, które dotąd były zgodne z ich jedenastą odsłoną. Za wsparcie techniczne odpowiada tutaj firma Nvidia, która ma zadbać o odpowiednie przystosowanie swoich układów. DirectX 12 nie będzie stanowił również problemu dla nowych procesorów graficznych Intela z rodziny „Haswell” oraz układów graficznych Iris Pro. Swoje wsparcie zapowiedziało również AMD, które przystosuje do obsługi nowych bibliotek wszystkie karty oparte na architekturze GCN. Co więcej, Microsoft zapowiada, że zostaną one wykorzystane nie tylko na PC, ale również innych platformach: tabletach, smartfonach oraz konsolach.
Podczas konferencji zaprezentowano specjalnie przygotowane demo gry Forza Motorsport, które uruchomiono w 60 klatkach na sekundę na komputerze osobistym wyposażonym w kartę graficzną GeForce Titan Black. Przepisanie gry z DirectX 11 na wersję oznaczoną numerem 12 miało zająć twórcom 4 miesiące.
Pierwsze produkcje wykorzystujące nowe API mają zadebiutować najwcześniej w 2015 roku. Tymczasem jeszcze przed końcem bieżącego roku Microsoft udostępni stosowne narzędzia dla programistów. DirectX 12 ma umożliwić im bardziej efektywne wykorzystanie zasobów, a tym samym zwiększenie wydajności w grach. Microsoft nie ujawnił jeszcze, które systemy operacyjne będą kompatybilne z nową wersją bibliotek.
Dołącz do dyskusji: DirectX 12 oficjalnie zapowiedziany