W maju br. cennikowe wydatki reklamowe w telewizji (bez rabatów i autopromocji stacji) wyniosły 1,67 mld zł. To o 99,75 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 5,6 proc. - pokazują dane Kantar Media opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Przypomnijmy, że w I kwartale br. faktyczna wartość rynku reklamy telewizyjnej, według szacunków Starlinka, osiągnęła kwotę 831,7 mln zł, po wzroście o 4,7 proc. rok do roku (więcej na ten temat).
Cennikowe wpływy reklamowe Polsatu w maju br. wyniosły 330,04 mln zł, o 45,7 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 12,1 proc. Z kolei przychody TVN zmalały aż o 137,7 mln zł, czyli o 34,8 proc.
Za to TVP1 zarobiła o 6,2 mln zł więcej niż w maju ub.r. (3,4 proc. w górę), a TVP2 - o 17,8 mln zł (12,2 proc. w górę).

Przychody czterech głównych kanałów wyniosły w sumie 938,4 mln zł, o 159,3 mln zł mniej niż przed rokiem (to spadek o 14,5 proc.). Stanowiły 56,1 proc. wpływów wszystkich stacji, podczas gdy rok wcześniej miały 62 proc. udziału w rynku.
Wśród pozostałych kanałów z czołowej dziesiątki największy wzrost cennikowych przychodów reklamowych - 8,7 mln zł, a w ujęciu procentowym 26,4 proc. - zanotował Discovery Channel. AXN zarobił o 3,3 mln zł więcej niż w maju ub.r. (7,5 proc. w górę), a Disney Channel - 2,5 mln zł więcej (5,2 proc. w górę). Niewielkie wzrosty osiągnęły TVN24 i TVN7.
Z kolei cennikowe wpływy TV4 zmalały w skali roku o 3,4 mln zł (to spadek o 9 proc.).











