SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Discovery i TVP więcej z reklam, ostro w dół TVN (TOP 10)

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną w maju br. były o 5,6 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Spore wzrosty wpływów zanotowały Discovery Channel, TVP1 i TVP2, natomiast dużo mniej niż przed rokiem zarobili liderzy rynku: TVN i Polsat.

W maju br. cennikowe wydatki reklamowe w telewizji (bez rabatów i autopromocji stacji) wyniosły 1,67 mld zł. To o 99,75 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 5,6 proc. - pokazują dane Kantar Media opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Przypomnijmy, że w I kwartale br. faktyczna wartość rynku reklamy telewizyjnej, według szacunków Starlinka, osiągnęła kwotę 831,7 mln zł, po wzroście o 4,7 proc. rok do roku (więcej na ten temat).

>>> „Ranczo” najpopularniejszym serialem, nowości TVP1 i TVN na szarym końcu (raport)

Cennikowe wpływy reklamowe Polsatu w maju br. wyniosły 330,04 mln zł, o 45,7 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 12,1 proc. Z kolei przychody TVN zmalały aż o 137,7 mln zł, czyli o 34,8 proc.

Za to TVP1 zarobiła o 6,2 mln zł więcej niż w maju ub.r. (3,4 proc. w górę), a TVP2 - o 17,8 mln zł (12,2 proc. w górę).

Przychody czterech głównych kanałów wyniosły w sumie 938,4 mln zł, o 159,3 mln zł mniej niż przed rokiem (to spadek o 14,5 proc.). Stanowiły 56,1 proc. wpływów wszystkich stacji, podczas gdy rok wcześniej miały 62 proc. udziału w rynku.

>>> TVN24 na czele stacji tematycznych, udany start Stopklatki, TVP Rozrywka mocno do góry

Wśród pozostałych kanałów z czołowej dziesiątki największy wzrost cennikowych przychodów reklamowych - 8,7 mln zł, a w ujęciu procentowym 26,4 proc. - zanotował Discovery Channel. AXN zarobił o 3,3 mln zł więcej niż w maju ub.r. (7,5 proc. w górę), a Disney Channel - 2,5 mln zł więcej (5,2 proc. w górę). Niewielkie wzrosty osiągnęły TVN24 i TVN7.

Z kolei cennikowe wpływy TV4 zmalały w skali roku o 3,4 mln zł (to spadek o 9 proc.).

>>> Duży spadek TVP1, mecz Holandia - Meksyk hitem tygodnia

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

V.2013

V.2014

POLSAT

375 714 060 zł

330 041 315 zł

TVN

395 477 045 zł

257 768 806 zł

TVP 1

180 826 510 zł

187 065 744 zł

TVP 2

145 694 113 zł

163 485 617 zł

DISNEY CHANNEL

47 751 660 zł

50 246 535 zł

AXN

43 974 770 zł

47 282 555 zł

TVN 24

46 916 729 zł

47 177 520 zł

DISCOVERY CHANNEL

32 896 390 zł

41 575 380 zł

TVN 7

33 883 789 zł

34 762 369 zł

TV 4

37 581 781 zł

34 204 593 zł

monitorowane stacje razem

1 770 883 521 zł

1 671 135 290 zł

Dołącz do dyskusji: Discovery i TVP więcej z reklam, ostro w dół TVN (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
oooo!
Nie dziwi mnie porażka TVN. Co tam jest do oglądania teraz? Odgrzewane kotlety?
odpowiedź