Discovery Life zastąpi Animal Planet. Ma przyciągnąć więcej widzów

Koncern Discovery Networks w pierwszym kwartale przyszłego roku przekształci w Polsce stację dokumentalną Animal Planet SD w nowy kanał Discovery Life. Nadawca liczy, że po zmianie nazwy i oferty programowej zwiększy się oglądalność stacji.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
Discovery Life zastąpi Animal Planet. Ma przyciągnąć więcej widzów

Olgierd Dobrzyński, country manager Discovery Networks na Europę Centralną, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl informuje, że nowa stacja będzie bazowała na dotychczasowym programmingu Animal Planet, ale na jej antenie pojawią się też nowe, rodzinne propozycje, w tym seriale fabularne. Szczegółów na razie nie podaje.

Polska będzie jednym z pierwszych krajów, gdzie pojawi się marka Discovery Life. Stacja ta wystartuje w Stanach Zjednoczonych w połowie stycznia, zastępując kanał Discovery Fit & Heath. Z korespondencji kierowanej do operatorów kablowych wynika, że w Polsce jej start nastąpić ma 1 lutego 2015 roku. Na początku nowa stacja nadawać będzie tak jak Animal Planet w jakości SD, ale docelowo ma przejść na emisję w wysokiej rozdzielczości.

- Liczymy na to, że Discovery Life będzie cieszyć się większą oglądalnością niż Animal Planet - zapowiada Dobrzyński. Efekt w postaci zwiększenia widowni miał miejsce przy poprzednim rebrandingu w polskim portfolio Discovery - gdy jesienią 2013 roku Discovery World zmienił się w kierowany do mężczyzn kanał Discovery Turbo Xtra.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w pierwszych 11 miesiącach tego roku udział Animal Planet w jakości SD w rynku telewizyjnym wyniósł 0,20 proc. w grupie 4+ i 0,16 proc. w 16-49. W analogicznym okresie ub.r. wartości te były nieco wyższe i wyniosły odpowiednio 0,24 proc. i 0,18 proc.

Kanał Animal Planet nadawał w Polsce od 1996 roku. Jego przekształcenie nie oznacza jednak zniknięcia tej marki z naszego rynku. Nadal pozostanie na nim bowiem istniejąca od 2008 roku stacja Animal Planet HD, która ma inną ramówkę niż jej odpowiednik w SD. Stacja ta od września br. jest monitorowana przez Nielsen Audience Measurement. W październiku br. jej udział w rynku wyniósł 0,08 proc. w grupie 4+ i 0,07 proc. w grupie 16-49 (więcej na ten temat).

W portfolio Discovery Networks w Polsce poza stacjami pod marką Animal Planet są obecnie jeszcze takie kanały jak Discovery Channel, Discovery Science, Discovery Turbo Extra, Discovery Historia, TLC i ID oraz przejęte w tym roku stacje Eurosport i Eurosport 2.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"