Discovery Life zastąpi Animal Planet. Ma przyciągnąć więcej widzów

Koncern Discovery Networks w pierwszym kwartale przyszłego roku przekształci w Polsce stację dokumentalną Animal Planet SD w nowy kanał Discovery Life. Nadawca liczy, że po zmianie nazwy i oferty programowej zwiększy się oglądalność stacji.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
Discovery Life zastąpi Animal Planet. Ma przyciągnąć więcej widzów

Olgierd Dobrzyński, country manager Discovery Networks na Europę Centralną, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl informuje, że nowa stacja będzie bazowała na dotychczasowym programmingu Animal Planet, ale na jej antenie pojawią się też nowe, rodzinne propozycje, w tym seriale fabularne. Szczegółów na razie nie podaje.

Polska będzie jednym z pierwszych krajów, gdzie pojawi się marka Discovery Life. Stacja ta wystartuje w Stanach Zjednoczonych w połowie stycznia, zastępując kanał Discovery Fit & Heath. Z korespondencji kierowanej do operatorów kablowych wynika, że w Polsce jej start nastąpić ma 1 lutego 2015 roku. Na początku nowa stacja nadawać będzie tak jak Animal Planet w jakości SD, ale docelowo ma przejść na emisję w wysokiej rozdzielczości.

- Liczymy na to, że Discovery Life będzie cieszyć się większą oglądalnością niż Animal Planet - zapowiada Dobrzyński. Efekt w postaci zwiększenia widowni miał miejsce przy poprzednim rebrandingu w polskim portfolio Discovery - gdy jesienią 2013 roku Discovery World zmienił się w kierowany do mężczyzn kanał Discovery Turbo Xtra.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w pierwszych 11 miesiącach tego roku udział Animal Planet w jakości SD w rynku telewizyjnym wyniósł 0,20 proc. w grupie 4+ i 0,16 proc. w 16-49. W analogicznym okresie ub.r. wartości te były nieco wyższe i wyniosły odpowiednio 0,24 proc. i 0,18 proc.

Kanał Animal Planet nadawał w Polsce od 1996 roku. Jego przekształcenie nie oznacza jednak zniknięcia tej marki z naszego rynku. Nadal pozostanie na nim bowiem istniejąca od 2008 roku stacja Animal Planet HD, która ma inną ramówkę niż jej odpowiednik w SD. Stacja ta od września br. jest monitorowana przez Nielsen Audience Measurement. W październiku br. jej udział w rynku wyniósł 0,08 proc. w grupie 4+ i 0,07 proc. w grupie 16-49 (więcej na ten temat).

W portfolio Discovery Networks w Polsce poza stacjami pod marką Animal Planet są obecnie jeszcze takie kanały jak Discovery Channel, Discovery Science, Discovery Turbo Extra, Discovery Historia, TLC i ID oraz przejęte w tym roku stacje Eurosport i Eurosport 2.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa