SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Discovery przejęło Scripps Networks Interactive, powołało prezesa SNI do swoich władz

Koncern Discovery Communications poinformował we wtorek, że sfinalizował przejęcie 100 proc. akcji Scripps Networks Interactive (właściciela m.in. TVN). Firma będzie działała pod nazwą Discovery, a do jej rady nadzorczej dołączył Kenneth W. Lowe, poprzednio prezes i CEO Scripps Networks Interactive.

Discovery zapłaciło po 90 dolarów za akcję SNI, z czego 65,82 dolara w gotówce, a resztę m.in. we własnych akcjach.

Na początku lutego na transakcję zgodziła się Komisja Europejska (zastrzegając, że kanały TVN24 i TVN24 BiS mają być oferowane operatorom za rozsądne ceny), a w zeszłym tygodniu - Departament Sprawiedliwości USA.

W miniony czwartek Discovery ogłosiło swoją zmienioną kadrę dyrektorską, znalazło się w niej dwoje dyrektorów ze Scripps Networks Interacitve: Kathleen Finch i Jon Steinlauf (oboje odpowiadają za działania w USA).

We wtorek poinformowano, że Kenneth W. Lowe, poprzednio prezes i CEO Scripps Networks Interacitve, dołączył do rady nadzorczej Discovery.

Discovery Communications będzie teraz działać pod nieco krótszą nazwą - Discovery. Koncern oczekuje, że w ciągu najbliższego roku fuzja wpłynie pozytywnie na zysk w przeliczeniu na akcję i wolne przepływy pieniężne, m.in. dzięki znaczącym synergiom kosztowym. Koncern oczekuje, że stworzy to warunki do szybkiej spłaty długu oraz rozwoju i wzrostu wartości firmy.

- Dzisiaj stajemy się jeszcze silniejszą i bardziej zdywersyfikowaną firmą medialną, do której należy portfolio marek telewizyjnych cieszących się uznaniem na całym świecie. Jako wiodący koncern medialny, nowe Discovery będzie bawić, edukować i inspirować widzów na całym świecie poprzez wszystkie platformy. Co więcej, reklamodawcom i dystrybutorom zaoferujemy nowe możliwości dotarcia do najbardziej pożądanych grup docelowych, na niespotykaną dotąd skalę. Dzięki fuzji stworzymy też zupełnie nową wartość dla wszystkich naszych interesariuszy - zapowiada David Zaslav, prezes i CEO Discovery.

We wrześniu ub.r., krótko po ogłoszeniu kupna Scripps Networks Interactive, Gunnar Wiedenfels, dyrektor finansowy Discovery, stwierdził, że synergie kosztowe wynikające z fuzji mogą być wyższe od zapowiadanych ok. 350 mln dolarów. - Łączymy tak naprawdę dwie firmy o podobnych ścieżkach rozwoju. Dlatego mam nadzieję, że osiągniemy wynik przekraczający tę liczbę. Obie firmy mają swoje specyficzne atuty, wybierzemy to, co działa najlepiej. Wykorzystamy też tę sytuację, żeby zastanowić się, jak zaprojektować działanie firmy wartej 35 mld dolarów, żeby była przystosowana na następną dekadę - powiedział.

Potwierdził to we wtorek David Zaslav, zwracając uwagę, że korzyści przyniesie m.in. połączenie działów sprzedaży reklam i pionów technologicznych. - Możemy wybrać najlepszych, najinteligentniejszych pracowników w każdym obszarze - dodał.

W Polsce to przejęcie oznacza, że Discovery stało się właścicielem TVN. - Od ponad 20 lat Discovery i TVN dostarczają polskim widzom najwyższej jakości rozrywki i pomagają im poznawać otaczający świat. Z podziwem obserwowałam rozwój TVN i bardzo się cieszę, że odtąd będziemy już wspólnie inspirować widzów w Polsce. W tej chwili otwiera się przed nami wiele możliwości. Będziemy mogli jeszcze lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby odbiorców i partnerów, wykorzystując potencjał telewizji linearnej oraz innych platform - komentuje Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery w regionie EMEA.

- Zakończenie transakcji połączenia Scripps Networks Interactive z Discovery Communications to niezwykle ważny moment w historii TVN. Będąc częścią nowej globalnej organizacji, mamy szansę promować polskie osiągnięcia telewizyjne na całym świecie. Jestem przekonany, że z naszym doświadczeniem i potencjałem produkcyjnym, sprawdzonymi partnerami oraz charyzmatycznymi gwiazdami, TVN będzie odgrywał ważną rolę w strategii nowej firmy - zapowiada Jim Samples, prezes i dyrektor zarządzający TVN.

Gunnar Wiedenfels we wrześniu ub.r. nie wykluczał zmian w portfolio koncernu po fuzji ze Scripps Networks Interactive. - Nasi menedżerowie już teraz mogą wybierać z dużej puli treści z USA do dystrybucji międzynarodowej. A niebawem ta pula będzie jeszcze dużo większa. Po drugie, możemy przeanalizować nasze stacje mniej dobrze radzące sobie za granicą i włączyć je do kanałów Scrippsa. A po trzecie, wierzymy, że na niektórych rynkach możemy uruchomić dodatkowe stacje w oparciu o to, co już mamy - wyliczył.

W ub.r. koncern Scripps Networks Interactive w ub.r. zanotował wzrost wpływów operacyjnych o 3,7 proc. do 2,6 mld dolarów oraz spadek zysku netto o 3,9 proc. do 814,3 mln dolarów. Długoterminowy dług spółki zmalał z ciągu roku z 2,95 do 2,52 mld dolarów.

Z kolei Discovery osiągnęło w ub.r. 6,87 mld dolarów przychodów (po wzroście o 6 proc. w skali roku) i 313 mln dolarów straty (wobec 1,22 mld dolarów zysku w 2016 roku). Koszty związane z realizacją przejęcia Scripps Networks Interactive wyniosły 201 mln dolarów. Na koniec ub.r. zadłużenie długoterminowe koncernu wynosiło 14,75 mld dolarów, wobec 7,84 mld dolarów rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Discovery przejęło Scripps Networks Interactive, powołało prezesa SNI do swoich władz

34 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
m.
No to będzie zatrzęsienie reklam. Myślę, że pozycja Polsatu zagrożona.
odpowiedź
User
kibic
No to teraz skoki na bank trafią do TVN-u
odpowiedź
User
PK
Ciekawe kiedy wietrzenie w TVNie?
odpowiedź