SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Discovery zmierzy łączną oglądalność ZIO 2018 na wszystkich ekranach i platformach

Discovery Networks International po raz pierwszy w historii zmierzy konsumpcję materiałów wideo w całej Europie i na wszystkich ekranach. Badanie o nazwie „New TV - Total Video” będzie przeprowadzane w trakcie trwania tegorocznych ZIO w Pjongczang. Obejmie ono oglądalność wideo, liczbę użytkowników oraz ich zaangażowanie.

Article

Opracowana przez Discovery metodologia pomiaru zachowania konsumentów w całej Europie będzie się składała z 3 elementów, które wspólnie zobrazują „Total Video”.

Pierwszym z nich jest pomiar wideo, czyli łączna liczba obejrzanych materiałów wideo oraz łączny czas poświęcony na ich oglądanie wyrażony w godzinach na platformach należących do Discovery, w telewizji płatnej oraz na kanałach otwartych, w serwisach streamingowych, na platformach online, w mediach społecznościowych, aplikacjach, uzupełnione zagregowanymi wynikami oglądalności igrzysk na platformach partnerów z całej Europy.

Drugim elementem są użytkownicy, czyli łączna liczba widzów na wszystkich platformach nadawcy, w tym telewizji płatnej, kanałów otwartych, serwisów streamingowych, platform online, mediów społecznościowych, aplikacji wraz z zagregowanymi wynikami oglądalności z całej Europy.

Trójkę elementów uzupełnia zaangażowanie - zagregowana liczba interakcji z treściami olimpijskimi (polubienia, udostępnienia, komentarze) na platformach Discovery w przestrzeni online oraz w mediach społecznościowych.

- We współpracy z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim oraz Publicis Media udało nam się opracować nowe podejście do pomiaru konsumpcji mediów - przede wszystkim po to, aby jeszcze lepiej rozumieć zachowania widzów w wieloekranowej rzeczywistości - powiedział Jean-Briac Perrette, president i CEO Discovery Networks International. - Igrzyska olimpijskie to największe wydarzenie sportowe na świecie i jednocześnie fantastyczna możliwość do analizy trendów konsumenckich, tym bardziej, że Eurosport pokaże każdą chwilę olimpijskich zmagań na wszystkich dostępnych platformach - dodaje.

Przy projekcie Discovery współpracuje z zespołem Publicis Media Sport & Entertainment. Owocem tej współpracy jest nowe podejście, które pozwoli zebrać i przekalkulować unikalny zasięg bez dublowania użytkowników. Przeprowadzona zostanie także ankieta po zakończeniu igrzysk, która dostarczy odpowiedzi, w jaki sposób Europejczycy oglądają igrzyska na różnych platformach.

Stacje Eurosportu pokażą łącznie ponad 900 godzin transmisji na żywo z zimowych igrzysk olimpijskich w Pjongczangu. Eurosport 1 będzie miał w każdym kraju charakter lokalny: na tym kanale pokazane zostaną olimpijskie starty wszystkich reprezentantów Polski oraz zmagania w najpopularniejszych dyscyplinach, takich jak skoki narciarskie czy biathlon, a także podsumowania i analizy ekspertów. Eurosport 2 pokaże z kolei inne popularne dyscypliny olimpijskie, na czele z hokejem na lodzie.

XXIII zimowe igrzyska olimpijskie Pjongczang 2018 odbędą się od 9 do 25 lutego. Kanały Eurosport 3, Eurosport 4 i Eurosport 5 będą dostępne przez cały czas trwania igrzysk.

Eurosport ma pełne prawa do transmisji igrzysk w Europie w latach 2018-2024 - poza Francją (w latach 2018-2020) i Federacją Rosyjską.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Discovery zmierzy łączną oglądalność ZIO 2018 na wszystkich ekranach i platformach

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polak
O kurczę, to tak się da? A myślałem, że mierzyć oglądalność można jedynie rozstawiając w 2000 polskich domów urządzenia, na których ludzie przyciskają, co oglądają. I że to jest jedyny możliwy i wiarygodny sposób pomiaru w kosmosie, kto i co ogląda w tv.
A w internecie, myślałem że mierzyć można jedynie umieszczając filmik autostartujący na stronie głównej portalu i zliczać każdego wchodzącego jako widza.
Czego to się człowiek nie dowie. Dobrze, że to nie tvp wprowadza, bo już by to zdyskredytowali.
4 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing