SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Disney+ przekroczył 73 mln subskrypcji

Należący do koncernu Disneya serwis VoD Disney+ miał na koniec września 2020 roku 73,7 mln subskrypcji. To znacznie więcej niż zakładały wcześniejsze prognozy. Znaczący wpływ na rosnące wyniki Disney+ miała pandemia koronawirusa oraz uruchomienie platformy w Indiach.

Serwis Disney+ zadebiutował 12 listopada 2019 r., w pierwszej kolejności był jednak dostępny jedynie w trzech krajach: USA, Kanadzie i Holandii. Później usługa pojawiła się również w Australii, Nowej Zelandii i Puerto Rico.

W czerwcu 2020 r. platforma trafiła do kolejnych krajów. Obecnie jest dostępna także w Belgii, Danii, Finlandii, Islandii, Luksemburgu, Norwegii, Szwecji, Portugalii, Austrii, Francji, Hiszpanii, Indiach, Indonezji, Irlandii, Japonii, Monako, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Włoszech.

Na razie nie wiadomo, kiedy Disney+ ma wystartować w Polsce. Według nieoficjalnych informacji serwis może zadebiutować na naszym rynku dopiero w 2021 r.

Czytaj także: Drugi sezon "The Mandalorian" z lepszą oglądalnością od pierwszego, ale przegrywa z konkurencją

Ponad 73 mln subskrybentów

Okazuje się, że należąca do Disneya+ platforma VoD po roku od swojego uruchomienia wciąż notuje znaczące wzrosty, którym nie przeszkadza nawet zlikwidowanie w czerwcu 2020 r. możliwości korzystania przez użytkowników z darmowego okresu próbnego.

Przez ostatni rok Disney+ zanotował kilka milowych kroków. W lutym br. platforma miała 28,6 mln użytkowników, zaś w kwietniu grupa odbiorców wzrosła globalnie do ponad 50 mln. Z kolei w sierpniu liczba subskrybentów skoczyła do 60,5 mln. Teraz zaś Disney podał, że na koniec września 2020 r. z serwisu Disney+ korzystało globalnie 73,7 mln użytkowników.

Czytaj także: ESPN bez bieżących newsów z branży esportowej. Powodem fala zwolnień w stacji

Podane wyniki są znacznie lepsze od pierwotnie zakładanych, bowiem Disney przewidywał, że do końca 2024 r. z Disney+ będzie korzystać od 60 do 90 mln odbiorców. Na dynamiczne wzrosty popularności serwisu ma wpływ pandemia koronawirusa, a także udostępnienie go dla użytkowników w Indiach za pośrednictwem platformy Hotstar. Według danych udostępnionych przez Disneya z tego kraju pochodzi obecnie ok. 25 proc. odbiorców Disney+, co oznacza że na pozostałych rynkach usługa ma ok. 55 mln internautów.

Disney podał także wyniki popularności innych należących do niego platform VoD. Serwis Hulu ma obecnie 36,6 mln odbiorców (32,1 mln w maju br.), zaś z ESPN+ korzysta 10,3 mln użytkowników (7,9 mln w maju br.).

W związku ze wzrostami w segmencie streamingu Disney przewiduje, że w bieżącym kwartale osiągnie 3,1 mld dol. zysku operacyjnego, zaś w skali całego 2020 r. będzie to kwota 7,4 mld dol.

Dołącz do dyskusji: Disney+ przekroczył 73 mln subskrypcji

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kolis
Zaraz roczne darmówki się skończą. Wtedy będzie widać ile osób zapłaci za platformę z archiwalnymi kreskówkami i dwoma serialami na krzyż.
odpowiedź