WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Disney XD dogania stację Disney Channel

Gorący temat

Weekendowa „Rzeczpospolita” w całości jako magazyn „Plus Minus”

0

Disney XD i Disney Channel liderami, Nick najbardziej rośnie

2010-11-17 A A A KOMENTARZE: 6 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Disney XD po raz pierwszy w październiku br. został liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych, pozycję tę zajął ex aequo z siostrzaną stacją Disney Channel. Największy wzrost zanotował tradycyjnie Nickelodeon.

Udział kanałów Disney XD i Disney Channel w grupie wszystkich widzów wyniósł 0,98 proc. Obie jednak zanotowały spadki – Disney XD – o 4,7 proc., zaś Disney Channel – o 10,1 proc. Disney Channel pozostaje prawie niezmiennie liderem od listopada 2008 roku, w tym czasie tylko przez trzy miesiące nie zajmował pierwszej pozycji. Teraz do niego doszlusował kanał Disney CD, powstały we wrześniu ub.r., z przekształcenia stacji Jetix.

- Popularność kanałów nadawanych przez Disney'a wynika z unikalnego, wysokiej jakości programingu. W październiku wśród najlepszych dziesięciu pozycji programowych stacji dziecięcych wszystkie dziesięć należało do dwóch stacji Disney'a. Siłę programów tego nadawcy pokazuje serial “Fineasz i Ferb”. Najlepszy odcinek oglądało średnio 229 tys. widzów z grupy wiekowej 4-15, czyli co czwarte dziecko w tym wieku, które aktualnie oglądało telewizję – tłumaczy nam Wojciech Kowalczyk, szef marketingu spółki At Media, która sprzedaje reklamy w stacjach tematycznych. Disney, idąc za ciosem, we wrześniu br. uruchomił stację Playhouse Disney, kierowaną do przedszkolaków. Na razie dociera ona jedynie do 2,5 proc. gospodarstw domowych (dla porównania Disney XD do 40,6 proc.) i nie jest monitorowana przez Nielsen Audience Measurement (więcej o Playhouse Disney).

Trzecie miejsce w rankingu zajął konkurencyjny Cartoon Network, którego udział wzrósł o 12,4 proc. do 0,85 proc. Największy wzrost kolejny miesiąc odnotowała zajmująca szóste miejsce w rankingu stacja Nickelodeon, która miała w analizowanym okresie br. udział wynoszący 0,4 proc. po wzroście o 145,4 proc. Spółka MTV Networks Polska, właściciel Nickelodeona, jesienią br. wprowadziła do Polski kanał dziecięcy - Nick Jr., który skierowany jest do przedszkolaków (na razie nie umieszczono go u żadnego operatora, więcej o tej stacji), a w przyszłym roku zaoferuje operatorom także wersję HD Nickelodeona (poczytaj więcej).

Największy spadek w zestawieniu zaliczył natomiast ostatni w rankingu kanał ZigZap/Hyper. Jego udział zmalał o 15,1 proc. do 0,07 proc.

- Z punktu widzenia At Media konkurencja tylko wzmacnia pozycję stacji dziecięcych, które skupiają dziś 32 proc. czasu oglądania telewizji przez dzieci. Coraz częściej obserwujemy kampanie reklamowe marek dziecięcych, które wykorzystują tylko jedną ze stacji ogólnopolskich i spektrum stacji dziecięcych. A jeszcze kilka lat temu stacje dziecięce były tylko dodatkiem do kampanii prowadzonych przede wszystkim w Polsacie i TVP – dodaje Kowalczyk.
 

październik wszyscy 4+
2009 2010
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Disney XD 63 424 1,028 59 762 0,980
Disney Channel 67 283 1,090 59 751 0,980
Cartoon Network 46 400 0,752 51 524 0,845
MiniMini 43 169 0,700 39 962 0,655
BBC CBeebies 25 081 0,406 30 403 0,498
Nickelodeon 10 060 0,163 24 383 0,400
Boomerang 13 741 0,223 18 237 0,299
Polsat JimJam - - 16 345 0,268
ZigZap/Hyper 5 276 0,086 4 437 0,073


W grupie dziecięcej, czyli wśród widzów w wieku od 4 do 15 lat, zdecydowanym liderem w zeszłym miesiącu był Disney XD z wynikiem 7,34 proc. po wzroście o 1,8 proc. Drugie miejsce zajął Cartoon Network (6,19 proc., wzrost o 19,1 proc.), a dopiero trzeci był Disney Channel, który zanotował spadek udziału o 17 proc. do 5,83 proc.

Również w tej grupie najwięcej zyskał Nickelodeon – jego udział poszedł do góry aż o 134 proc. do 3,08 proc. Liderem spadku był także ZigZap, którego wynik zmalał o 33,1 proc. do 0,34 proc. 

październik wszyscy 4-15
2009 2010
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Disney XD 38 577 7,206 37 069 7,339
Cartoon Network 27 805 5,194 31 255 6,188
Disney Channel 37 612 7,026 29 452 5,831
MiniMini 17 806 3,326 17 314 3,428
Nickelodeon 7 053 1,318 15 579 3,084
BBC CBeebies 12 127 2,265 11 551 2,287
Boomerang 7 873 1,471 8 613 1,705
Polsat JimJam - - 6 604 1,307
ZigZap/Hyper 2 687 0,502 1 695 0,336


Najpopularniejsze programy w stacjach dziecięcych w październiku br. - widzowie w wieku od 4 do 15 lat.

Top 10 programów z kanałów dziecięcych, październik 2010, wszyscy w wieku 4-15
Lp. Stacja Program Godz. Data AMR SHR%
1 Disney XD FINEASZ I FERB /SER.ANIM.USA/ 08:08 16-10-2010 228 508 25,8
2 Disney Channel CZARODZIEJE Z WAVERLY PLACE 09:59 30-10-2010 219 488 22,1
3 Disney Channel MIASTECZKO HALLOWEEN /FILM/ 20:30 30-10-2010 195 005 15,3
4 Disney Channel SLONECZNA SONNY /SER.KOM.USA/ 09:14 30-10-2010 178 450 17
5 Disney Channel HANNAH MONTANA /SER.KOM.USA/ 09:14 02-10-2010 177 008 15,5
6 Disney XD ZEKE I LUTHER /SER.KOM./ 09:25 14-10-2010 175 827 20,2
7 Disney XD NIE MA TO JAK STATEK /SER.KOM.USA/ 09:00 16-10-2010 169 329 14,7
8 Disney Channel POWODZENIA CHARLIE /SER.KOM.USA/ 09:39 09-10-2010 163 199 16,6
9 Disney Channel JONAS /SER.USA/ 19:12 08-10-2010 159 669 12,3
10 Disney Channel TERAZ MIKI /SER.ANIM.USA/ 10:23 23-10-2010 152 510 16,2
11 Cartoon Network BAKUGAN /SER.ANIM.JAP./ 16:26 26-10-2010 145 875 16,2

 
Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości firmy At Media.

Autor: pp

Wiecej informacji: Disney XD, Disney Channel, kanał dziecięcy

Fotoreportaże

  reklama

Program TV

Zobacz więcej

NAJPOPULARNIEJSZE INFORMACJE

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej

Tylko u nas

Zobacz więcej

Blogi (483)

Dołącz do nas - załóż swojego bloga