SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Disney XD i Disney Channel liderami, Nick najbardziej rośnie

Disney XD po raz pierwszy w październiku br. został liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych, pozycję tę zajął ex aequo z siostrzaną stacją Disney Channel. Największy wzrost zanotował tradycyjnie Nickelodeon.

Udział kanałów Disney XD i Disney Channel w grupie wszystkich widzów wyniósł 0,98 proc. Obie jednak zanotowały spadki – Disney XD – o 4,7 proc., zaś Disney Channel – o 10,1 proc. Disney Channel pozostaje prawie niezmiennie liderem od listopada 2008 roku, w tym czasie tylko przez trzy miesiące nie zajmował pierwszej pozycji. Teraz do niego doszlusował kanał Disney CD, powstały we wrześniu ub.r., z przekształcenia stacji Jetix.

- Popularność kanałów nadawanych przez Disney'a wynika z unikalnego, wysokiej jakości programingu. W październiku wśród najlepszych dziesięciu pozycji programowych stacji dziecięcych wszystkie dziesięć należało do dwóch stacji Disney'a. Siłę programów tego nadawcy pokazuje serial “Fineasz i Ferb”. Najlepszy odcinek oglądało średnio 229 tys. widzów z grupy wiekowej 4-15, czyli co czwarte dziecko w tym wieku, które aktualnie oglądało telewizję – tłumaczy nam Wojciech Kowalczyk, szef marketingu spółki At Media, która sprzedaje reklamy w stacjach tematycznych. Disney, idąc za ciosem, we wrześniu br. uruchomił stację Playhouse Disney, kierowaną do przedszkolaków. Na razie dociera ona jedynie do 2,5 proc. gospodarstw domowych (dla porównania Disney XD do 40,6 proc.) i nie jest monitorowana przez Nielsen Audience Measurement (więcej o Playhouse Disney).

Trzecie miejsce w rankingu zajął konkurencyjny Cartoon Network, którego udział wzrósł o 12,4 proc. do 0,85 proc. Największy wzrost kolejny miesiąc odnotowała zajmująca szóste miejsce w rankingu stacja Nickelodeon, która miała w analizowanym okresie br. udział wynoszący 0,4 proc. po wzroście o 145,4 proc. Spółka MTV Networks Polska, właściciel Nickelodeona, jesienią br. wprowadziła do Polski kanał dziecięcy - Nick Jr., który skierowany jest do przedszkolaków (na razie nie umieszczono go u żadnego operatora, więcej o tej stacji), a w przyszłym roku zaoferuje operatorom także wersję HD Nickelodeona (poczytaj więcej).

Największy spadek w zestawieniu zaliczył natomiast ostatni w rankingu kanał ZigZap/Hyper. Jego udział zmalał o 15,1 proc. do 0,07 proc.

- Z punktu widzenia At Media konkurencja tylko wzmacnia pozycję stacji dziecięcych, które skupiają dziś 32 proc. czasu oglądania telewizji przez dzieci. Coraz częściej obserwujemy kampanie reklamowe marek dziecięcych, które wykorzystują tylko jedną ze stacji ogólnopolskich i spektrum stacji dziecięcych. A jeszcze kilka lat temu stacje dziecięce były tylko dodatkiem do kampanii prowadzonych przede wszystkim w Polsacie i TVP – dodaje Kowalczyk.
 

październikwszyscy 4+
20092010
StacjaAMRSHR %AMR SHR % 
Disney XD63 4241,02859 7620,980
Disney Channel67 2831,09059 7510,980
Cartoon Network46 4000,75251 5240,845
MiniMini43 1690,70039 9620,655
BBC CBeebies25 0810,40630 4030,498
Nickelodeon10 0600,16324 3830,400
Boomerang13 7410,22318 2370,299
Polsat JimJam--16 3450,268
ZigZap/Hyper5 2760,0864 4370,073


W grupie dziecięcej, czyli wśród widzów w wieku od 4 do 15 lat, zdecydowanym liderem w zeszłym miesiącu był Disney XD z wynikiem 7,34 proc. po wzroście o 1,8 proc. Drugie miejsce zajął Cartoon Network (6,19 proc., wzrost o 19,1 proc.), a dopiero trzeci był Disney Channel, który zanotował spadek udziału o 17 proc. do 5,83 proc.

Również w tej grupie najwięcej zyskał Nickelodeon – jego udział poszedł do góry aż o 134 proc. do 3,08 proc. Liderem spadku był także ZigZap, którego wynik zmalał o 33,1 proc. do 0,34 proc. 

październikwszyscy 4-15
20092010
StacjaAMRSHR %AMR SHR % 
Disney XD38 5777,20637 0697,339
Cartoon Network27 8055,19431 2556,188
Disney Channel37 6127,02629 4525,831
MiniMini17 8063,32617 3143,428
Nickelodeon7 0531,31815 5793,084
BBC CBeebies12 1272,26511 5512,287
Boomerang7 8731,4718 6131,705
Polsat JimJam--6 6041,307
ZigZap/Hyper2 6870,5021 6950,336


Najpopularniejsze programy w stacjach dziecięcych w październiku br. - widzowie w wieku od 4 do 15 lat.

Top 10 programów z kanałów dziecięcych, październik 2010, wszyscy w wieku 4-15
Lp.StacjaProgramGodz.DataAMRSHR%
1Disney XDFINEASZ I FERB /SER.ANIM.USA/08:0816-10-2010228 50825,8
2Disney ChannelCZARODZIEJE Z WAVERLY PLACE09:5930-10-2010219 48822,1
3Disney ChannelMIASTECZKO HALLOWEEN /FILM/20:3030-10-2010195 00515,3
4Disney ChannelSLONECZNA SONNY /SER.KOM.USA/09:1430-10-2010178 45017
5Disney ChannelHANNAH MONTANA /SER.KOM.USA/09:1402-10-2010177 00815,5
6Disney XDZEKE I LUTHER /SER.KOM./09:2514-10-2010175 82720,2
7Disney XDNIE MA TO JAK STATEK /SER.KOM.USA/09:0016-10-2010169 32914,7
8Disney ChannelPOWODZENIA CHARLIE /SER.KOM.USA/09:3909-10-2010163 19916,6
9Disney ChannelJONAS /SER.USA/19:1208-10-2010159 66912,3
10Disney ChannelTERAZ MIKI /SER.ANIM.USA/10:2323-10-2010152 51016,2
11Cartoon NetworkBAKUGAN /SER.ANIM.JAP./16:2626-10-2010145 87516,2

 
Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości firmy At Media.

Dołącz do dyskusji: Disney XD i Disney Channel liderami, Nick najbardziej rośnie

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jerry
proszę, rośnie oglądanie stacji generalnie sekowanej przez Gazetę Telewizyjną Wyborczej...
odpowiedź
User
Ktoś tam
Disney CD? Haha, nieźle...."Teraz do niego doszlusował kanał Disney CD, powstały we wrześniu ub.r., z przekształcenia stacji Jetix."
odpowiedź
User
FiF
Lato to wrażeń moc FiFa rządzi xD
odpowiedź