SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Do 9,6 mln zł wzrosła w I kw. 2014 r. strata Agory

Grupa Agory miała w pierwszym kwartale 2014 roku 9,6 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 1,5 mln zł straty netto w I kw. 2013 r. Strata netto okazała się wyższa od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 8,7 mln zł straty.

Strata operacyjna grupy Agory w I kw. 2014 roku wyniosła 9,6 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 0,3 mln zł straty. Zanotowana strata operacyjna okazała się zgodna z oczekiwaniami analityków, gdyż konsensus zakładał 9 mln zł straty EBIT.

Zysk EBITDA spółki w I kw. 2014 r. spadł do 14,2 mln zł z 25,7 mln zł w analogicznym okresie 2013 roku. Analitycy oczekiwali zysku EBITDA na poziomie 15 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Agory wyniosły w I kw. 2014 roku 254 mln zł wobec 262 mln zł rok wcześniej i były zgodne ze średnią prognoz rynkowych, która zakładała 252 mln zł.

Na koniec marca 2014 r. Agora dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 139,5 mln zł, na które składały się gotówka i jej ekwiwalenty w wysokości 64,7 mln zł oraz 74,8 mln zł zainwestowane w krótkoterminowe papiery wartościowe.

Dodatkowo, grupa posiada należności z tytułu złożonych przez spółkę AMS kaucji pieniężnych w wysokości 47 mln zł stanowiących zabezpieczenie gwarancji bankowych udzielonych w związku z realizacją umowy koncesji na budowę i modernizację wiat przystankowych w Warszawie.

Na koniec marca 2014 r. zadłużenie kredytowe Grupy wyniosło 144,9 mln zł (w tym zewnętrzne zadłużenie grupy Helios obejmujące kredyty bankowe i zobowiązania z tytułu leasingu finansowego w wysokości 110,3 mln zł).

 

AGORA PODTRZYMUJE PROGNOZĘ DLA RYNKU REKLAMY

W raporcie wynikowym Agora poinformowała, że "biorąc pod uwagę pozytywne sygnały płynące z polskiej gospodarki, spółka podtrzymuje swoje szacunki wzrostu wartości wydatków na reklamę w Polsce w przedziale od 0 proc. do 2 proc. w 2014 r.".

W samym pierwszym kwartale cały rynek reklamy według Agory zwiększył się o 0,5 proc. Wzrosty nastąpiły w telewizji, internecie i radiu, a spadki - w czasopismach, dziennikach, kinach i na outdoorze.

Agora podała również, że w pierwszym kwartale 2014 r. rozpowszechnianie płatne razem dzienników w Polsce zmniejszyło się o ponad 10 proc., a największe spadki miały miejsce w segmencie dzienników ogólnopolskich, ogólnoinformacyjnych.

Z kolei liczba biletów sprzedanych w polskich kinach w pierwszym kwartale 2014 r. wzrosła się o 17,6 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2013 r. i wyniosła 11,97 mln biletów.

SEGMENT PRASY

W segmencie prasy Agora w pierwszym kwartale 2014 roku miała 69,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, 6,2 mln zł zysku EBIT oraz 8,4 mln zł zysku EBITDA. W analogicznym okresie 2013 roku było to odpowiednio: 85,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, 18,6 mln zł zysku EBIT oraz 20,9 mln zł zysku EBITDA.

"W pierwszym kwartale 2014 r. Gazeta Wyborcza utrzymała pozycję lidera wśród dzienników opiniotwórczych. Średnie rozpowszechnianie płatne Gazety Wyborczej wyniosło 199 tys. egzemplarzy i zmniejszyło się o 15,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2013 r. W tym okresie wpływy ze sprzedaży Gazety Wyborczej spadły jedynie o 4,1 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2013 r., co było możliwe dzięki podniesieniu ceny codziennych wydań podstawowych Gazety Wyborczej w lipcu 2013 r. i w styczniu 2014 r." - podano w raporcie.

Agora podała również, że w pierwszym kwartale 2014 r. przychody pionu ze sprzedaży wydawnictw były o 23,6 proc. niższe niż w analogicznym okresie 2013 r.

"Pamiętać należy, iż istotny wpływ na poziom przychodów ze sprzedaży egzemplarzy miała sprzedaż praw do wydawania miesięcznika Poradnik Domowy" - napisano.

SEGMENT FILM I KSIĄŻKA

W segmencie film i książka Agora w pierwszym kwartale 2014 roku miała 70,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, 5,1 mln zł zysku EBIT oraz 11,3 mln zł zysku EBITDA. W analogicznym okresie 2013 roku było to odpowiednio: 68,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, 3,1 mln zł zysku EBIT oraz 10,5 mln zł zysku EBITDA.

"W omawianym okresie liczba widzów w sieci kin Helios wyniosła 2,4 mln i była wyższa o 14,2 proc. od liczby widzów w pierwszym kwartale 2013 r. Wyższa frekwencja w sieci kin Helios wpłynęła na wyższe o 6,3 mln zł przychody ze sprzedaży biletów i wyższe o 2,9 mln zł przychody ze sprzedaży barowej w porównaniu z analogicznym okresem 2013 r." - podano w raporcie.

"Przychody z tytułu działalności Projektów Specjalnych wyniosły 6,5 mln zł i zmniejszyły się o 11 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2013 r. W pierwszym kwartale 2014 r. Projekty Specjalne nie odnotowały przychodów z tytułu koprodukcji filmowej" - dodano.

SEGMENT INTERNET

W segmencie internet Agora w pierwszym kwartale 2014 roku miała 26,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, 4 mln zł zysku EBIT oraz 5,2 mln zł zysku EBITDA. W analogicznym okresie 2013 roku było to odpowiednio: 25,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, 1,9 mln zł zysku EBIT oraz 3,1 mln zł zysku EBITDA.

"W pierwszym kwartale 2014 r. przychody ze sprzedaży reklam internetowych wzrosły o 2,5 proc. do kwoty 20,2 mln zł, przy rynkowym spadku wydatków na reklamę graficzną o ponad 0,5 proc." - podano w raporcie.

"Przychody ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach spadły w pierwszym kwartale 2014 r. o 12,5 proc. Główny wpływ na spadek przychodów z ogłoszeń internetowych miała zmiana zasad rozliczania wpływów ze sprzedaży łączonej oferty ogłoszeń rekrutacyjnych w prasie i internecie" - dodano.

SEGMENTY REKLAMA ZEWNĘTRZNA, RADIO I DRUK

W segmencie reklama zewnętrzna Agora w pierwszym kwartale 2014 roku miała 31,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, 3,5 mln zł straty EBIT oraz 0,6 mln zł zysku EBITDA. W analogicznym okresie 2013 roku było to odpowiednio: 34,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, 3,1 mln zł straty EBIT oraz 1,3 mln zł zysku EBITDA.

W segmencie radio Agora w pierwszym kwartale 2014 roku miała 18,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, 0,2 mln zł straty EBIT oraz 0,5 mln zł zysku EBITDA. W analogicznym okresie 2013 roku było to odpowiednio: 18,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, 0,1 mln zł straty EBIT oraz 0,5 mln zł zysku EBITDA.

W segmencie druk Agora w pierwszym kwartale 2014 roku miała 42,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, 0,8 mln zł straty EBIT oraz 3,6 mln zł zysku EBITDA. W analogicznym okresie 2013 roku było to odpowiednio: 34,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, 1,3 mln zł zysku EBIT oraz 5,1 mln zł zysku EBITDA.

Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej", "Metra", "Avanti" i "Logo". Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS oraz operator kin Helios oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.

Dołącz do dyskusji: Do 9,6 mln zł wzrosła w I kw. 2014 r. strata Agory

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aj waj
aj waj, aj waj!
odpowiedź
User
analityk
Nie będę płakał po wyborczej ;-)
odpowiedź
User
Krzysiek
Nie ma jak dobre wieści na początek tygodnia, poprawiliście mi nastrój aż chce się pracować, dzięki !
Ps. mam nadzieje, że jak PO odejdzie od władzy to zmieni się Prawo Zamówień Publicznych i Gazeta Wybiórcza przestanie być dotowana ogromną publiczną kasą z zamieszczanych na jej łamach ogłoszeń przetargowych. To dziś ich jedno z podstawowych źródeł utrzymania, dzięki którym nadal mogą pluć na polaków. choć w dobie internetu i elektronicznych baz danych zamówień publicznych, publikacja ogłoszeń w prasie jest reliktem z 89r. wyłudzającym publiczną kasę.
odpowiedź