WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Koniec Discovery World, rusza Discovery Turbo Xtra. "Ma przyciągnąć młodych mężczyzn"

Gorący temat

Jakub Dymek pozywa Codziennik Feministyczny za tekst o gwałcie, chce przeprosin i zadośćuczynienia

2

Dobrzyński: całe portfolio Discovery w HD do końca 2014 r.

2013-09-12 A A A KOMENTARZE: 16 FORUM DRUKUJ POLEĆ

- Została utracona możliwość zaoferowania polskim widzom naprawdę atrakcyjnego kanału - mówi nam o przegranej DMAX w konkursie na nadawanie na MUX-1 Olgierd Dobrzyński, szef Discovery na Europę Centralną.

Olgierd Dobrzyński Olgierd Dobrzyński

DMAX został zgłoszony przez Discovery do konkursu o miejsce na pierwszym multipleksie telewizji cyfrowej dla kanału edukacyjno-poznawczego. Jednak Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała się przyznać koncesję kanałowi Fokus TV.

- Jesteśmy rozczarowani. KRRiT podjęła uchwałę, a decyzja będzie sporządzona wkrótce i będzie zawierała uzasadnienie, z którym chcemy się zapoznać - mówi Wirtualnemedia.pl Olgierd Dobrzyński, central Europe country manager w Discovery Networks CEEMEA. Dopiero wtedy spółka zdecyduje, czy odwoła się od wyników konkursu.

- Nasza oferta była oparta o potencjał finansowy i doświadczenie produkcyjne w kategorii kanałów edukacyjno-poznawczych. Rocznie inwestujemy ponad 1,5 miliarda dolarów w produkcję naszych programów. Posiadamy również wielką bibliotekę 100 tys. godzin programów. Edukacja jest w naszym DNA i od samego powstania Discovery ponad 25 lat temu jest fundamentem naszej misji. Inwestujemy też konsekwentnie w produkcje lokalne w Polsce, które cieszą się dużą popularnością wśród widzów - podkreśla Dobrzyński. DMAX był projektem stworzonym na rynek naziemny i nie ma planów uruchomienia go w płatnej telewizji.

Tymczasem spółka przeprowadza zmiany w swoim portfolio płatnym. 17 września br.  stacja Discovery World zmieni się w Discovery Turbo Xtra (więcej na ten temat). - To część strategii optymalizacji pozycjonowania naszych kanałów w ramach całego portfolio. Istotne jest to, by każdy z nich był odpowiednio sprofilowany i docierał do jasno określonej grupy docelowej widowni. Przekształcając kanał Discovery World w stację dla młodszej widowni, mężczyzn w wieku od 20 do 39 lat, chcemy pozyskać nowych widzów - mówi Olgierd Dobrzyński.

Nowy kanał będzie nadawany w formacie panoramicznym, ale docelowo ma też przejść na emisję w HD. -  Naszą ambicją jest, by całe portfolio Discovery w Polsce było nadawane w wysokiej rozdzielczości do końca 2014 roku - zapowiada szef Discovery na Europę Centralną. Obecnie wersję HD mają trzy z siedmiu stacji z polskiego portfolio spółki, czyli Discovery Channel, Animal Planet i TLC.

Discovery powoli rozpoczyna też współpracę z Eurosportem, w którym amerykański koncern posiada już 20 proc. udziałów, a docelowo ma przejąć całość. - Działy dystrybucji Discovery i Eurosportu bardzo blisko współpracują w ramach spółki Discovery Eurosport Joint Sales Organization - informuje nas Dobrzyński.

Z Olgierdem Dobrzyńskim, central Europe country managerem w Discovery Networks CEEMEA, rozmawiamy m.in. o przegranej stacji DMAX w konkursie na nadawanie na MUX-1, nowym kanale Discovery Turbo Xtra i współpracy z Eurosportem.

Autor: Patryk Pallus

Wiecej informacji: Olgierd Dobrzyński, Discovery, DMAX, Discovery Turbo Xtra

Komentarze (16) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia