SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Docplanner wchodzi do Niemiec, przejmuje od Burdy platformę jameda

Platforma Docplanner, służąca do umawiania wizyt lekarskich przez internet, kupuje od wydawnictwa Hubert Burda Media serwis jameda, lidera tego segmentu w Niemczech. To kolejny zagraniczna akwizycja realizowana przez Docplannera.

Kupno jamedy zostanie sfinalizowane z początkiem przyszłego roku, nie podano kwoty transakcji. Platforma jameda, służąca do zamawiania usług medycznych, współpracuje z ok. 20 tys. lekarzy i notuje 8 mln użytkowników.

Poprzez jej przejęcie Docplanner wchodzi na rynek niemiecki. Firma zapowiada, że zwiększy tam zatrudnienie o 200 osób (w zespołach sprzedaży, obsługi klienta i marketingu) oraz zainwestuje ponad 250 mln euro w ciągu dwóch-trzech lat.

- Misją Docplanner jest sprawienie, żeby opieka zdrowotna była bardziej przyjazna pacjentom. Postrzegamy to jako doskonałą okazję do wejścia na bardzo ważny rynek niemiecki i pozytywnego wpływu na ekosystem opieki zdrowotnej. Jesteśmy przekonani, że zespół jameda ma zarówno niezrównane doświadczenie, jak i motywację aby "wygrać" ten rynek - komentuje Mariusz Gralewski, założyciel i szef Docplannera.

jameda kupiona od Hubert Burda Media

Firma jameda ma siedzibę w Monachium, poprzednio należała do wydawnictwa prasowo-internetowego Hubert Burda Media.

- Docplanner i jameda pasują do siebie zarówno pod względem historycznym, zaczynaliśmy jako serwisy do opiniowania lekarzy, jak i rozwoju w tym samym kierunku, oferując lekarzom rozwiązania SaaS. Jameda mocno wierzy w znaczenie relacji, opartych na zaufaniu, pomiędzy lekarzami a pacjentami, dlatego wykorzystujemy innowacyjne rozwiązania cyfrowe, których zadaniem jest ich wspieranie - podkreśla dr Florian Weiss, dyrektor generalny jamedy.

- Chcemy, żeby opieka zdrowotna była bardziej ludzka i zawsze było to w centrum naszych działań, a partnerstwo z Docplanner pomoże urzeczywistnić tę wizję szybciej i z większą mocą - zapewnia.

- Jesteśmy dumni, że do naszych działań włącza się zespół jameda, który otwiera nam swoje drzwi do lekarzy i pacjentów na rynku niemieckim. Wierzymy, że doświadczenie i pasja zespołu niemieckiego w połączeniu z globalną wiedzą wpłyną znacząco na to, w jakim świecie i w jakiej rzeczywistości wszyscy będziemy podejmować decyzje dotyczące najważniejszego aspektu naszego życia – zdrowia - dodaje Piotr Radecki, dyrektor zarządzający ZnanyLekarz, polską platformą Docplannera

Docplanner w 13 krajach

Niemcy będą trzynastym rynkiem działalności Docplannera. Firma zaczęła w Polsce jako ZnanyLekarz, a potem zaczęła funkcjonować w takich krajach jak Brazylia, Meksyk, Hiszpania, Włochy, Turcja, Kolumbia, Czechy, Portugalia, Argentyna, Peru i Chile.

Ekspansja była realizowana częściowo poprzez przejęcia: w ostatnich latach Docplanner kupił platformę Eniyihekim (obecnie Doktortakvimi) w Turcji (w 2014 roku), Doctoralia w Hiszpanii (2016 r.) i TuoTempo we Włoszech (2019 r.).

Firma podkreśla, że po przejęciu jamedy będzie obecna na rynkach generujących ponad 50 proc. łącznych wydatków na opiekę zdrowotną w Europie. Ogółem będzie współpracować ze 127 tys. lekarzy i innych specjalistów medycznych i mieć 78 mln użytkowników miesięcznie.

- Docplanner dziś jest platformą, na której zarówno nasze produkty, nasi pracownicy i jej użytkownicy - a są nimi nie tylko lekarze i pacjenci, ale także placówki medyczne oraz kadra wspomagająca ich funkcjonowanie - udowadniają, że nasze doświadczenia około medyczne mogą być jeszcze bardziej zorientowane na człowieka i jego potrzeby, a ekosystem opieki zdrowotnej może być oparty na trwałych i wartościowych relacjach - podkreśla Piotr Radecki.

W 2019 roku Docplanner w kolejnej rundzie finansowania pozyskał 80 mln euro, m.in. od One Peak Partners i Goldman Sachs Private Capital Investing. Z kolei w rundzie zakończonej w sierpniu br. jako pierwszy polski startup został wyceniony na 1 mld dolarów, zyskując miano tzw. jednorożca.

Dołącz do dyskusji: Docplanner wchodzi do Niemiec, przejmuje od Burdy platformę jameda

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl