Dane Kantar Media i Nielsen Audience Measurement opracowane przez MPG pokazują, że od stycznia do czerwca br. wszyscy najwięksi nadawcy telewizyjni wyemitowali widzom z grupy wiekowej 16-49 więcej reklamowych GRP niż rok wcześniej. W czołowej trójce zestawienia nie zmieniła się kolejność, natomiast w dalszej części zestawienia największy wzrost liczby wyświetlonych GRP osiągnęło TV4.
Tylko niecałe 20 proc. wszystkich GRP zostało wyemitowane przy programach innych niż rozrywkowe i informacyjne oraz filmy i seriale.

Najwięcej na reklamę w telewizji w minionym półroczu przeznaczyli producenci żywności, napojów i farmaceutyków oraz firmy telekomunikacyjne. Ich wydatki stanowiły łącznie 53 proc. wartości branży.

Od stycznia do czerwca br. przeciętny Polak spędzał przed telewizorem średnio 198 minut dziennie. Przy czym przez 76 minut - czyli 7 minut dłużej niż rok wcześniej - oglądał kanały tematyczne.
W największym stopniu - podobnie jak w I połowie ub.r. - swój czas reklamowy wyprzedał Polsat. W kanale tym reklamy w każdej godzinie były emitowane średnio przez 11 minut i 41 sekund (przy ustawowym maksimum 12 minut w godzinie). Natomiast zapełnienie limitów reklamowych w stacjach TVP wzrosło w skali roku o 6 punktów procentowych.
GRP (ang. Gross Rating Point) to wartość określająca oglądalność w punktach procentowych pojedynczej emisji reklamy lub sumę pojedynczych oglądalności w całej kampanii reklamowej. Miarą GRP określana jest siła kampanii reklamowej.











