SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Duży Format” w całości o tematyce serialu HBO „Wataha”. „Wspólna akcja redakcyjna”

W ostatnim wydaniu „Dużego Formatu”, reportażowego dodatku „Gazety Wyborczej” (Agora), znalazły się wyłącznie teksty dotyczące Bieszczad i pracy straży granicznej, o której opowiada nowy serial HBO „Wataha”. - To wspólna akcja inspirowana serialem - wyjaśnia Agnieszka Niburska, deputy marketing director HBO Polska.

Ostatni numer „Dużego Formatu” w całości został poświęcony Bieszczadom. Na okładce zamieszczono znaczek informujący, że jest to wydanie specjalne - „Akademia opowieści HBO i ‘Gazety Wyborczej’”. Tematyka wydania nawiązywała do fabuły nowego serialu HBO „Wataha”, którego pierwszy odcinek wyemitowano w niedzielę 12 października, a kanał z tej okazji został odkodowany (więcej na ten temat).

Czytelnicy mogli zapoznać się m.in. z reportażem Grzegorza Szymanika o pracy straży granicznej, tekstem Adama Wajraka o zwierzętach z tego regionu, a także wywiadem Marcina Kąckiego z Marianem Buchowskim, biografem poety Edwarda Stachury, który mieszkał w Bieszczadach. Poza tym Mariusz Szczygieł opisał w felietonie swoją pierwszą wycieczkę w Bieszczady, z kolei Leszek Talko radził, jak zwiedzać z dziećmi to pasmo górskie. W żadnym tekście nie pojawił się tytuł serialu, natomiast jego reklama zajęła całą ostatnią stronę „Dużego Formatu”.

Agnieszka Niburska, deputy marketing director HBO Polska, potwierdza w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, że „Gazeta Wyborcza” i HBO prowadziły wspólnie akcję inspirowaną serialem „Wataha”, którą nazwano „Gdzie jest twoja granica”. - Granica, której strzeże tytułowa wataha, to nie tylko oddzielający dwa kraje pas ziemi. To także granica ludzkich ograniczeń - fizycznych i mentalnych, ale i moralnych wyborów i rozterek. Stąd w ramach akcji pojawiają się publikacje dotyczące różnego wymiaru granic oraz bieszczadzki numer „Dużego Formatu”. Wszystkie publikacje są oznaczone „Akademia Opowieści Gazety Wyborczej i HBO” - wyjaśnia Niburska.

- Dziennikarze „Dużego Formatu” wykorzystali okazję, by przybliżyć czytelnikom pracę pograniczników, piękno bieszczadzkiej przyrody oraz sylwetki osób, które postanowiły uciec od zgiełku miast i zamieszkać w tym rejonie Polski. Redakcja wykorzystała też ostatnie wydanie magazynu „Duży Format”, aby zapytać czytelników o Bieszczady widziane ich oczami - mówi Wirtualnemedia.pl Nina Graboś, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej Agory.

Pomysłodawcą opisanej akcji redakcyjnej „Gazety Wyborczej” i HBO był Jerzy Wójcik, wicenaczelny „Wyborczej”. Temat został uzgodniony przez obie strony, a realizacją zajęła się w całości redakcja dziennika - HBO nie ingerowało w treść artykułów wydania specjalnego dodatku.

Agora i HBO nie zdradzają dalszych szczegółów dotyczących współpracy przy akcji promocyjnej „Watahy”. Wiadomo natomiast, że projekt „Akademia Opowieści” istnieje od 2012 roku. „Gazeta Wyborcza” i HBO zrealizowały w tym czasie m.in. akcje „Polskie pytania bez tajemnic” oraz „Najbliżsi w 6 krokach”. - Podjęliśmy również inicjatywę uczenia Polaków sztuki opowiadania, ponieważ opowiadanie to sztuka wyboru spośród zdarzeń życiowych tych ważnych, znaczących dla nas i słuchaczy, czytelników, widzów czy choćby przyjaciół - opisuje Agnieszka Niburska.

Już w czwartek na poświęcone Bieszczadom wydanie „Dużego Formatu” uwagę zwrócił Tomasz Machała, redaktor naczelny portalu NaTemat.pl. - Oto „Gazeta Wyborcza” przyłączyła się do naTemat w promocji reklamy natywnej. Od ponad dwóch lat, mimo oporu licznych mediów mówimy, że to reklama natywna jest przyszłością marketingu w internecie. Dziś, w „Dużym Formacie”, znaleźliśmy sojusznika. W tej chwili zapominam o konkurencji - chwalę „Gazetę”, chwalę HBO oraz agencję Lubię to, która akcję prowadzi - napisał Machała na swoim blogu.

Naczelny naTemat.pl zauważył, że „GW” krytykuje jego serwis za brak oznaczeń reklamy natywnej, ale sama również korzysta z tej formy reklamy, pisząc na okładce „Akademia opowieści HBO i Gazety Wyborczej” zamiast „reklama”. - Ja się nie zamierzam czepiać, ale gdzie jest Vadim Makarenko, słynny agorowy przeciwnik reklamy natywnej? - ironizował Machała.

Przypomnijmy, że kiedy pod koniec września br. NaTemat.pl zamieścił reportaż pochlebnie opisujący pracę doradcy kredytowego Providenta, dziennikarz „Gazety Wyborczej” Michał Wilgocki napisał parodię tego tekstu (przeczytaj więcej na ten temat).

Warto zaznaczyć, że kolejne wydania uruchomionego w maju weekendowego dodatku portalu Gazeta.pl mają partnerów reklamowych (więcej o tym). Z kolei portal naTemat.pl uruchomił we wrześniu dział z reportażami od czytelników, którego sponsorem jest Totalizator Sportowy (więcej na ten temat).

W sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 170 058 egz. (według ZKDP - zobacz wyniki wszystkich dzienników ogólnopolskich).

Dołącz do dyskusji: „Duży Format” w całości o tematyce serialu HBO „Wataha”. „Wspólna akcja redakcyjna”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ela
Przeczytałam ten Duży Format od deski do deski.Świetny pomysł!!!
Ale jest problem...Bardzo nastawiłam się na oglądanie serialu Wataha.Po dwóch odcinkach mogę powiedziećjedno-to baaardzo nieudana rzecz!!! Wszystko kładzie niestety scenariusz.Schematyczny,przewidywalny,niepokojąca atmosfera z innych zagranicznych seriali,źle prowadząca kamera.Główny aktor-zawód.Wielka szkoda
odpowiedź
User
gafka
Scenariusz beznadziejny. Wszystko toporne przewidywalne jak sms "bum" w pierwszym odcinku. Ładne są zdjęcia. Ale warsztatowo produkcja nie dźwignęła.
odpowiedź
User
:P
A mi sie pomysl nie spodobal, bo nie po to kupuje DF zeby czytac rozmaite produkt placemencje :) itd. I boje sie, ze to moze byc coraz czestsze - a to z Klanem do Kobrachcic, a to z ojcem Mateuszem do Sandomierza itd.
odpowiedź