SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Duży spadek czytelnictwa „Faktu” i „Gazety Wyborczej”. „Przegląd Sportowy” wyprzedził „Super Express”

Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce w okresie od grudnia ub.r. do maja br. był „Fakt”, a na podium znalazły się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy” - wynika z najnowszego badania PBC.

Article

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od grudnia 2016 roku do maja 2017 roku sięgało 7,7 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat - wynika z najnowszego badania PBC, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,1 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 3,4 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał o 1,4 pkt. proc. do 6 proc.

Podium uzupełnia „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który awansował z miejsca czwartego. Jego wynik czytelnictwa poszedł do góry najbardziej w zestawieniu - o 0,4 pkt. proc. do poziomu 3,8 proc.

Na czwartą pozycję spadł z kolei „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 3,3 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,3 pkt. proc.

W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali grudzień 2016-maj 2017 również był „Fakt”, którego wynik zmniejszył się tutaj o 3,9 pkt. proc. do 6,4 proc. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (6,1 proc.; w dół o 1,5 proc.), a podium uzupełnia „Przegląd Sportowy” (4,3 proc.; + 0,6 proc.).

Warto dodać, że cztery tytuły w tym ujęciu miało mniejszy wynik, niż w grupie 15-75, a po trzy dzienniki miały taki sam i wyższy udział.

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2015 roku do maja 2016 roku na losowej próbie 10 218 przypadków oraz od grudnia 2016 roku do maja 2017 roku na losowej próbie 10 053 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 7 936 i 7 727 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Duży spadek czytelnictwa „Faktu” i „Gazety Wyborczej”. „Przegląd Sportowy” wyprzedził „Super Express”

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość
Akcjonariusze Agory! Pogońcie Michnika i Kurskiego, a naczelnym zróbcie Sroczyńskiego. To jedyna szansa,
by odwrócić trend.
18 25
odpowiedź
User
by rzylo sie lepij
Gratuluje matematyki droga redakcjo.
7 2
odpowiedź
User
ja
GW - kurcze rozdawali za free i tak nikt tego nie chce czytac???? - moze u tuska w PE zapronemuruja. Juz nie mam pomysły
30 15
odpowiedź
User
hmmm
Jak to z nazioli zrobic lewaków by znów kupowali GW ??? buahahah chyba sie nie da....
23 5
odpowiedź
User
dajcie spokoj
moze niech GW sprzedaja z NC+, Vectra albo upc juz nie mam pomysłu. tylko spada i spada
22 24
odpowiedź
User
on
Ja adas mowie, odkąd nie mozna sprzedawac GW do urzedów, szkół to ciagle w dół. Za komuny było lepiej czy ktos czytał czy nie to i tak brali. A teraz co sie porobiło????!!!!!
23 4
odpowiedź
User
sdf
"GW" mogłaby dołączać do gazety patriotyczne koszulki. To mogłoby poprawić sprzedaż.
20 5
odpowiedź
User
Hana
A gdzie GP Codziennie? Już nikt tego nie czyta? Wcale mnie to nie dziwi...
9 15
odpowiedź
User
jac
Badania chyba nie kompletne. Gazeta Polska Codziennie i Nasz Dziennik? Przecież badania czytelnictwa nie powinny być przeprowadzane wyłącznie z uwzględnieniem przynależności do ZKDP. Taki układ stawia w wątpliwość po raz kolejny użyteczność sondażowni Millward Brown.
11 5
odpowiedź
User
Kamila23
Trudno się dziwić. Stronniczość polityczna GW i Faktu robi swoje. Ludzie nie chcą czytać tak jednostronnej prasy, często fałszujacej rzeczywistość.
33 6
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing