WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

TVP1 wyprzedziła Polsat, TVN24 przed TVP Info - liderem TVN. „M jak miłość” i mecz Polska-Meksyk hitami

Gorący temat

Beata Tyszkiewicz odchodzi z jury „Tańca z gwiazdami”, powodem problemy zdrowotne

0

Duży spadek czytelnictwa „Faktu” i „Gazety Wyborczej”. „Rzeczpospolita” zyskała najwięcej

2017-11-23 A A A KOMENTARZE: 7 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce w okresie od kwietnia do września br. był „Fakt”, a na podium znalazły się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy” - wynika z najnowszego badania PBC.

Duży spadek czytelnictwa „Faktu” i „Gazety Wyborczej”. „Rzeczpospolita” zyskała najwięcej

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od kwietnia do września 2017 roku sięgało 8 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat - wynika z najnowszego badania PBC, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 9,9 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 1,9 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał o 1,2 pkt. proc. do 5,2 proc.

Podium uzupełnia „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik czytelnictwa spadł o 0,2 pkt. proc. do poziomu 3,4 proc.

Piąta była „Rzeczpospolita” (Gremi Media), która w analizowanym okresie czytana była przez 1,8 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zwiększył się o 0,3 pkt. proc.

W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali kwiecień-wrzesień 2017 również był „Fakt”, którego wynik zmniejszył się tutaj o 2,1 pkt. proc. do 6,9 proc. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (5,4 proc.; w dół o 1 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Przegląd Sportowy” (3,7 proc.; + 0,4 pkt. proc.).

Warto dodać, że sześć tytułów w tym ujęciu miało większy wynik, niż w grupie 15-75, jeden dziennik miał taki sam udział, a trzy - słabszy.

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia 2016 roku do września 2016 roku na losowej próbie 10 030 przypadków oraz od kwietnia 2017 roku do września 2017 roku na losowej próbie 9 956 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 7 757 i 7 623 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Fakt, Gazeta Wyborcza, Przegląd Sportowy, Super Express, PBC

Komentarze (7) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia