Duży spadek oglądalności TVP1, seriale TVP hitami tygodnia

Ranking najchętniej oglądanych programów telewizyjnych w zeszłym tygodniu zdominowały seriale TVP: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe”, „Ojciec Mateusz” i „Barwy szczęścia”. Wśród stacji liderem był Polsat, a duży spadek oglądalności zanotowała TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Duży spadek oglądalności TVP1, seriale TVP hitami tygodnia
fot. tvp

W okresie od 27 marca do 2 kwietnia 2017 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 5,66 mln widzów, co przełożyło się na 35,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął medyczny serial „Na dobre i na złe”, który dwa dni później na antenie Dwójki oglądało 4,33 mln widzów, co dało stacji 27,52 proc. udziału.

Oczko niżej znalazł się „Ojciec Mateusz”. Produkcję tę w czwartkowy wieczór w Jedynce śledziło 3,59 mln widzów (22,75 proc. udziału).

Tuż za podium znalazła się telenowela „Barwy szczęścia” TVP2 (3,39 mln widzów; 22,57 proc. udziału; emisja 28 marca).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 29 marca obejrzało 3,13 mln widzów (23,48 proc. udziału). Była to szósta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 2,90 mln widzów (emisja 2 kwietnia; 9. pozycja). 2,75 mln oglądających miał pokazany 29 marca „Teleexpress” TVP1 (12. pozycja).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Tańca z gwiazdami” (2,75 mln widzów; emisja 31 marca w Polsacie; 13. pozycja w zestawieniu).

 

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj serial „M jak miłość”, który oglądało średnio 1,78 mln osób (29,12 proc. udziału).

Drugie miejsce zajęły „Kuchenne rewolucje” (1,70 mln widzów; 29,98 proc. udziału), a podium uzupełnia produkcja „Na dobre i na złe” (1,34 mln widzów; 21,89 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: „Milionerzy” (1,23 mln; 21,36 proc.) i „MasterChef Junior” (1,20 mln; 19,34 proc.).

 

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

 

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,27 pkt. proc. do 11,77 proc.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,64 proc., po wzroście o 0,89 pkt. proc. Podium uzupełnia TVP1, która spadła z miejsca drugiego. Udział tej stacji wyniósł 8,81 proc. (w dół o 2,25 pkt. proc.). Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,48 proc. (do góry o 0,45 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 40,88 proc. do 39,70 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4 (4,37 proc.; do góry o 0,19 pkt. proc.).

 

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem został TVN, który wyprzedził Polsat. Stacja ta zwiększyła swój udział o 1,11 pkt. proc. do 14,09 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 12,62 proc., po spadku udziału wynoszącym 0,93 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (do góry o 0,20 pkt. proc. do 7,20 proc.) i Jedynka (- 1,88 pkt. proc. do 5,05 proc.).

 

W grupie wiekowej 16-59 pierwsze miejsce zajął TVN (do góry o 0,90 pkt. proc. do 12,69 proc.), który wyprzedził Polsat (w dół o 0,61 pkt. proc. do 12,61 proc.).

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online