SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Duży spadek Radia Zet i Radia Maryja. Zyskały Trójka, VOX FM i TOK FM

Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w II kwartale br. należała do RMF FM. Największy wzrost w zestawieniu odnotowała Czwórka - na przeciwnym biegunie Radio Maryja - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od kwietnia do czerwca 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,2 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,22 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 14,1 proc., po spadku o 11,32 proc.

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,8 proc., po wzroście o 6,52 proc.

Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8,3 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 10,67 proc.

Pierwszą piątkę zamyka stacja VOX FM, której udział w badanym okresie wyniósł 4 proc., po wzroście o 25 proc.

Z kolei najwięcej straciło Radio Maryja, które zajęło miejsce szóste. Stacja ta w II kwartale br. odnotowała spadek udziału, wynoszący 23,81 proc. do 1,6 proc.

Duży wzrost, wynoszący 37,50 proc. do 1,1 proc., odnotowało Antyradio, które awansowało z miejsca dziewiątego na ósme. Stacja ta od połowy lutego br. zaczęła nadawanie w nowych miastach oraz przejęła nadajniki Radia ZET Chilli, co spowodowało poszerzenie zasięgu tej anteny. Zmodyfikowana została również ramówka rozgłośni (dowiedz się więcej). Tym samym Antyradio nie jest już siecią, tylko ponadregionalną rozgłośną.

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

kwiecień 2010 : czerwiec 2010

kwiecień 2011 : czerwiec 2011

kwiecień 2012 : czerwiec 2012

kwiecień 2013 : czerwiec 2013

kwiecień 2014 : czerwiec 2014

kwiecień 2015 : czerwiec 2015

RMF FM

28,0%

25,4%

24,3%

26,1%

24,5%

24,2%

Radio Zet

16,7%

16,2%

15,9%

15,4%

15,9%

14,1%

Jedynka

12,0%

11,5%

11,4%

10,1%

9,2%

9,8%

Trójka

7,6%

8,5%

8,8%

7,4%

7,5%

8,3%

VOX

1,4%

1,7%

1,7%

1,7%

3,2%

4,0%

Radio Maryja

1,9%

2,2%

2,5%

2,3%

2,1%

1,6%

TOK FM

1,4%

1,3%

1,3%

1,1%

1,2%

1,5%

Antyradio

0,7%

0,6%

0,5%

0,5%

0,6%

1,1%

RMF Classic

0,6%

0,8%

1,0%

0,9%

1,0%

1,1%

Czwórka

0,2%

0,4%

0,5%

0,6%

0,4%

0,6%

Dwójka

0,7%

0,6%

0,6%

0,5%

0,5%

0,5%

Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN

0,2%

0,2%

0,2%

0,1%

0,1%

0,1%

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

kwiecień 2014 : czerwiec 2014

lipiec 2014 : wrzesień 2014

październik 2014 : grudzień 2014

styczeń 2015 : marzec 2015

kwiecień 2015 : czerwiec 2015

RMF FM

24,5%

23,5%

24,1%

25,7%

24,2%

Radio Zet

15,9%

14,4%

14,4%

13,2%

14,1%

Jedynka

9,2%

11,4%

10,7%

9,0%

9,8%

Trójka

7,5%

7,2%

6,7%

7,2%

8,3%

VOX

3,2%

3,4%

3,6%

4,0%

4,0%

Radio Maryja

2,1%

2,1%

1,7%

2,0%

1,6%

TOK FM

1,2%

1,3%

1,2%

1,3%

1,5%

Antyradio

0,8%

0,7%

0,7%

0,8%

1,1%

RMF Classic

1,0%

1,0%

1,2%

1,2%

1,1%

Czwórka

0,4%

0,5%

0,5%

0,4%

0,6%

Dwójka

0,5%

0,6%

0,5%

0,4%

0,5%

Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN

0,1%

0,1%

0,1%

0,3%

0,1%

N=

21 057

21 096

21 079

20 907

21 048

 

Dołącz do dyskusji: Duży spadek Radia Zet i Radia Maryja. Zyskały Trójka, VOX FM i TOK FM

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
maja
hmm czy słuchalność RM może jeszcze spadać, to chyba jakieś odmęty;-)
odpowiedź
User
R z
W zet brakuje sensownych wiadomości - może ktoś o tym pomyśli
odpowiedź
User
Rynek
RM podobnie jak Republika będą tracić, bo są zamknięci tylko na jedną partię. Muszą się otworzyć na szeroką prawicę. W przypadku RM przydałaby się też wymiana playlisty na łagodne disco polo.
odpowiedź