SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Polsat liderem w DVB-T w marcu, TV Puls o 41 proc. do góry. WP liderem wzrostu

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w marcu br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogły cztery kanały nadające na MUX-8, a najwięcej straciła ATM Rozrywka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

W marcu 2018 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do marca 2017 roku zmniejszył się o 8,94 proc. i wyniósł 13,45 proc.

Drugą pozycję zajęła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 12,94 proc., po spadku o 8,74 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,47 proc. i wyniósł 10,04 proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 3,08 proc. do 9,43 proc.

W czołowej piątce znalazł się jeszcze kanał TV Puls, który awansował z miejsca siódmego. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 6,01 proc. (rok wcześniej było to 4,25 proc., co oznacza wzrost wynoszący 41,41 proc.). Trzy oczka niżej, z udziałem na poziomie 4,17 proc., znalazł się siostrzany Puls 2 (do góry o 9,16 proc.).

Od 22. do 26. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (WP - 0,63 proc. udziału w marcu br., Metro - 0,55 proc., Zoom TV - 0,53 proc. oraz Nowa TV - 0,46 proc.). Wszystkie te stacje odnotowały największe wzrosty w zestawieniu względem marca 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 320 proc., 120 proc., 112 proc. i 109,09 proc.

Z kolei największy spadek odnotowała ATM Rozrywka. Wynik tej stacji zmniejszył się o 26,09 proc. do 1,53 proc. Spadła ona z 13 na 18 miejsce.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w marcu 2018 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T też zajął Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 15,06 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 7,83 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 5,08 proc. do 12,34 proc. Na podium znalazła się jeszcze Jedynka (8,01 proc., w dół o 1,11 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (7,93 proc.; - 16,08 proc.).

Również i tutaj zdecydowanie najwięcej zyskały kanały z MUX-8, a liderem pod tym względem była stacja WP - jej wzrost wyniósł 260 proc. do 0,54 proc. udziału.

Z kolei w tym ujęciu najwięcej straciła TVP Rozrywka - było to 26,32 proc. do 1,26 proc.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem w DVB-T w marcu, TV Puls o 41 proc. do góry. WP liderem wzrostu

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
W11
WP wielki wzrost z... 0.15 rok temu. A oglądalność mniejsza w 16-49 niż TVP Kultura i TVP Historia. Dobre
12 6
odpowiedź
User
W11
... aha i jeszcze w naziemnej...
7 5
odpowiedź
User
BANG!
W11... widze że jesteś specjalistą w temacie. Wzrost, oglądalność, zasięg techniczny... Zaczęło dzwonić?:) W „W 11” dostrzegłeś oskarowe role? Dobre?
8 3
odpowiedź
User
Przemek 1704
Ale polo tv poleciało strasznie w dół jeszcze troszkę a eska ich dogoni
4 0
odpowiedź
User
popieram W11
W11... widze że jesteś specjalistą w temacie. Wzrost, oglądalność, zasięg techniczny... Zaczęło dzwonić?:) W „W 11” dostrzegłeś oskarowe role? Dobre?


Wiadomo że zasięg techniczny się zwiększył, to jest wzrost. Ale słuszna uwaga, że wyniki gorsze niż TVP Kultura i to jeszcze wsród odborców naziemnych czyli wyborcy PIS z małych miasteczek. A jeśli chodzi o role w W11 to nie żartowałbym sobie biorąc pod uwagę ofertę filmową kanału WP...
6 6
odpowiedź
User
Marcin
Brawo TV PULS i PULS 2 !! Doskonały wynik :) oby stacje MUX 8 jeszcze bardziej poszły w górę
1 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing