SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dzieci spędzają tyle samo czasu na TikToku i YouTubie

Młodzież dzieli teraz swój czas między YouTube'a a TikToka. Dzieci w wieku od 4 do 15 lat spędzają średnio 85 minut dziennie na oglądaniu filmów na YouTubie, a 80 minut dziennie na TikToku. Ta ostatnia aplikacja przyczyniła się również do wzrostu korzystania z aplikacji społecznościowych przez najmłodszych o 200 proc. w tym roku.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

YouTube jest jedną z najczęściej używanych aplikacji wśród dzieci. Oglądają one teraz dwa razy więcej filmów dziennie niż cztery lata temu. Dzieje się tak pomimo faktu, że flagowa aplikacja YouTube jest przeznaczona dla osób od 13 lat, ale limit wieku nigdy nie był rygorystycznie egzekwowany.

Z YouTube'a korzysta obecnie 69 proc. dzieci w USA, 74 proc. dzieci w Wielkiej Brytanii i 88 proc. dzieci w Hiszpanii. Tymczasem aplikacja dla młodszych dzieci, YouTube Kids, jest używana tylko przez 7 proc. dzieci w Stanach Zjednoczonych i 10 proc. dzieci w Wielkiej Brytanii - wynika z raportu opracowanego przez Qustodio, producenta aplikacji związanych z bezpieczeństwem cyfrowym. Firma zbadała 60 tys. rodzin z dziećmi w wieku od 4 do 14 lat w USA, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Badanie obejmuje nawyki dzieci w internecie od lutego 2019 r. do kwietnia 2020 r. i uwzględnia kryzys związany z pandemią koronawirusa.

Na początku 2020 r. dzieci w USA spędzały dziennie 86 minut na YouTubie, a w ubiegłym roku - 88 minut. W Wielkiej Brytanii dzieci oglądają tę platformę 75 minut dziennie (77 minut w 2019 r.). Z kolei w Hiszpanii najmłodsi korzystają z YouTube'a63 minut dziennie (66 minut w 2019 r.).

Podczas pandemii czas spędzony na YouTube znacznie się wydłużył, np. w USA w połowie kwietnia dzieci spędzały tam 99 minut dziennie.

Niewielki spadek czasu spędzanego na YouTube na początku 2020 r. wynika z tego, że dzieci coraz bardziej interesują się TikTokiem. W zeszłym roku serwis stał się jedną z pięciu najczęściej pobieranych aplikacji na świecie.

Od maja 2019 r. do lutego 2020 r. średnia liczba minut dziennie spędzanych przez dzieci na TikToku wzrosła w USA o 116 proc. do 82 minut, w Wielkiej Brytanii - o 97 proc. do 69 minut, a w Hiszpanii - o 150 proc. do 60 minut.

W lutym 2020 r. 16,5 proc. amerykańskich dzieci korzystało z TikToka, a w W Wielkiej Brytanii i Hiszpanii odpowiednio 17,7 proc. i 37,7 proc. dzieci.

Również w czasie pandemii więcej czasu dzieci spędzają na TikToku - zaledwie kilka minut mniej od czasu, który zajmuje im YouTube. Na przykład w Stanach Zjednoczonych średnie użycie TikToka przez dzieci osiągnęło 95 minut dziennie podczas pandemii (97 minut na YouTube).

Jak twierdzą analitycy Qustodio, wykorzystanie tych serwisów przez najmłodszych może już nie powrócić do stanów sprzed pandemii.

Dołącz do dyskusji: Dzieci spędzają tyle samo czasu na TikToku i YouTubie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl