“Dzień Dobry TVN” w dni powszednie śledziło średnio 612 tys. osób, co dawało TVN-owi 15,66 proc. udziału w grupie 4+ i 18,60 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Program stracił ponad 60 tys. widzów w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, gdy gromadził przed ekranami telewizorów 675 tys. oglądających, a udział stacji wynosił odpowiednio 17,15 proc. i 19,38 proc.
Z kolei nadawane w Dwójce “Pytanie na śniadanie” zanotowało w minionym sezonie średnią oglądalność na poziomie 542 tys. widzów. Udział TVP 2 w czasie emisji magazynu wyniósł 14,29 proc. w 4+ i 11,73 proc. w 16-49. Rok wcześniej, morning show Dwójki gromadził tylko ok. 15 tys. widzów więcej - średnio 556 tys., a jego udział wynosił odpowiednio 14,41 proc. i 12,45 proc.

Trzy najpopularniejsze odcinki “DD TVN” w sezonie 2010/2011 przekroczyły liczbę miliona widzów. Były to jednak wydania pokazane w dni świąteczne (m.in. 3 maja i 6 stycznia), gdy nie było “Pytania na śniadanie”. Natomiast najchętniej oglądane odcinki tego drugiego magazynu miały ponad 800 tys. oglądających.
Z kolei wydania weekendowe “Dzień dobry TVN” śledziło średnio 984 tys. widzów przy udziale na poziomie 14,99 proc. w 4+ i 17,55 proc. w 16-49. Rok wcześniej widownia morning show w soboty i niedziele wynosiła 1,05 mln osób, miało ono także wyższe udziały (odpowiednio 15,71 proc. i 17,89 proc.). Program pozostał jednak liderem pasma, drugie miejsce z udziałem na poziomie 13,50 proc. zajął Polsat, a trzecia była TVP 2 (12,66 proc.).
Wpływy reklamowe z wydań “Dzień dobry TVN” nadawanych w dni powszednie wyniosły 108 mln zł, zaś “Pytanie na śniadanie” przyniosło z reklam w tym samym okresie 74 mln zł. Przychody weekendowego “DD TVN” to z kolei 70 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

“Pytanie na śniadanie” przez całe lato emitowane będzie normalnie w dni powszednie o 8.30 Natomiast “Dzień dobry TVN” w okresie wakacyjnym będzie mieć tylko wydania weekendowe.











