SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Dziennik Gazeta Prawna” ze wzrostem w internecie. Na czele portal „Super Expressu”

Portal „Super Expressu” jest zdecydowanym liderem zasięgowym wśród witryn dzienników ogólnopolskich, natomiast na dużo dłużej internautów przyciągają serwisy „Gazety Wyborczej”, „Faktu” i „Przeglądu Sportowego”. Duży wzrost wyników osiągnęły Dziennik.pl i Gazetaprawna.pl.

W styczniu br. Portal „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) odwiedziło 10,87 mln internautów, co przełożyło się na 36,6 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 9 minut i 3 sekundy - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Witryna przyciągnęła ponad 2 mln internautów więcej niż dwie kolejne w rankingu. Platformę „Gazety Wyborczej” (Agora) odwiedziło 8,65 mln użytkowników (dało to 29,12 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 22 minuty i 13 sekund, a portal „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 8,06 mln odwiedzających, 27,13 proc. zasięgu oraz 15 minut i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Na kilkanaście minut każdego odwiedzającego przyciągał też serwis „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska), w połowie 2022 roku włączony do sekcji sportowej Onetu. Zajrzało na niego 7,3 mln internautów (24,57 proc. zasięgu), spędzając średnio po 18 minut i 9 sekund.

Na platformie „GW” od dekady działa oferta subskrypcyjna, na koniec września ub.r. korzystało z niej 292 tys. użytkowników, po spadku o 2 tys. rok do roku. Kilka la temu płatny dostęp do autorskich treści w serwisach swoich tytułów prasowych wprowadził RASP, jesienią ub.r. ofertę Mediaklub na dobre zastąpił Onet Premium.

Portal „Rzeczpospolitej” przed witrynami „DGP” i „Pulsu Biznesu”

W dalszej części zestawienia przeważają serwisy dzienników o tematyce gospodarczo-prawnej. Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) odwiedziło 6,92 mln internautów (23,28 proc. zasięgu), spędzając średnio po 5 minut i 33 sekundy. „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor PL) ma trzy witryny: Dziennik.pl zanotował 6,35 mln użytkowników, 4 minuty i 48 sekund spędzonych przeciętnie przez każdego oraz 21,39 proc. zasięgu, Gazetaprawna.pl - 5,71 mln internautów, 19,23 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 39 sekund przeciętnego czasu, a Forsal.pl - 2,08 mln internautów, 7,01 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 48 sekund średniego czasu.

CZYTAJ TEŻ: Informacje i publicystyka: Onet tuż przed WP.pl, Goniec wyprzedził „Gazetę Wyborczą”

Serwis „Pulsu Biznesu” przyciągnął 1,58 mln użytkowników (5,32 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na minutę i 54 sekundy. Witryny wszystkich tych dzienników też oferują subskrypcyjny dostęp do wszystkich treści. „PB” ostatnio liczbę klientów swojej oferty cyfrowej podał w maju 2022 roku, korzystało z niej wtedy 25 tys. osób.

Z kolei portal i.pl, uruchomiony przez Polska Press jesienią 2022 roku (wydawnictwo od lat nie ma już gazety ogólnokrajowej, ale 17 jego dzienników regionalnych jest dostępnych prawie w całym kraju), odwiedziło 5,67 mln internautów (19,09 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 minuty i 59 sekund.

Miesiąc do miesiąca portal „Super Expressu” zyskał 59,9 tys. użytkowników (to 0,5 proc. w górę), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 54 sekundy (11 proc.).

Platforma „Gazety Polskiej” zanotowała spadek o 86,3 tys. odwiedzających (1 proc.), a witryna „Faktu” - o 761,9 tys. (8,6 proc.). Przy czym na pierwszej przeciętny czas korzystania wydłużył się o 9 sekund (0,7 proc.), a na drugiej o 2 minuty i 3 sekundy (14,8 proc.).

Serwis „Przeglądu Sportowego” zyskał 252,6 tys. użytkowników (3,6 proc.) oraz 2 minuty i 43 sekundy średniego czasu korzystania (17,5 proc.). Jeszcze mocniej zwiększyły się wyniki dwóch witryn „Dziennika Gazety Prawnej”. Dziennik.pl osiągnął wzrost o 699,2 tys. odwiedzających (12,4 proc.) i 12 sekund spędzonych średnio przez każdego (4,3 proc.), a Gazetaprawna.pl - o 1,05 mln internautów (22,7 proc.) i 40 sekund przeciętnego czasu (22,3 proc.).

CZYTAJ TEŻ: „Fakt” na czele sprzedaży w IV kwartale, tylko „Przegląd Sportowy” na plusie

Nieznacznie wzrosła odwiedzalność Forsal.pl i i.pl. Pierwszy portal zyskał 56,2 tys. użytkowników (1 proc.) i 21 sekund średniego czasu korzystania (9,6 proc.), a drugi -  26,7 tys. odwiedzających (1,3 proc.) i 3 sekundy średniego czasu (1,8 proc.).

Z kolei w serwisie „Pulsu Biznesu” przybyło 351,1 tys. internautów (28,5 proc.), za to przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 24 sekundy (17,4 proc.).

Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” ze wzrostem w internecie. Na czele portal „Super Expressu”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
12 sekund
Na Dziennikpl. User nawet nie zdąży dobrze tytułu i leadu przeczytać i już leci gdzieś dalej. Mocarne wzrosty 🚀
3 1
odpowiedź