SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dziennikarze mają coraz lepszą opinię o bankowych PR-owcach

Odsetek dziennikarzy zadowolonych z pracy działów PR banków systematycznie wzrasta. Najlepiej oceniane w tym zakresie banki to ING Bank Śląski, mBank oraz Bank BGŻ - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

89 proc. dziennikarzy zajmujących się branżą bankową przyznaje, że jest zadowolona z kontaktów zawodowych z bankami. Najważniejsze cechy dobrego biura prasowego to zdaniem dziennikarzy szybkość reakcji, dostępność telefoniczna pracowników biura oraz świadomość specyfiki pracy dziennikarzy. Na ostatnich miejscach dziennikarze wskazują organizacje seminariów tematycznych czy organizacje spotkań okolicznościowych.

Dziennikarze dokonywali szczegółowej oceny biur prasowych banków według siedemnastu kryteriów. Najwyższe noty otrzymały biura prasowe ING Banku Śląskiego, mBanku i Banku BGŻ.

Pod względem szybkości reakcji najlepszy jest Bank BGŻ, dostępności telefoniczna pracowników biura - mBank, dostępu do ekspertów - Raiffeisen Polbank, a dostępności materiałów dodatkowych "na życzenie" - ING Bank Śląski.

W porównaniu do badania sprzed dwóch lat czołówka banków pod względem oceny biur prasowych nie zmieniła się. Poprzednio oprócz banków, które teraz są na pierwszych trzech pozycjach, w czołówce były jeszcze BRE Bank i Kredyt Bank. Pierwszy z nich zmienił nazwę na mBank, a drugi połączył się z BZ WBK. W efekcie tych zmian biuro prasowe mBanku jeszcze umocniło swoją pozycję lidera, zaś biuro prasowe BZ WBK, mimo iż jeszcze nie należy do ścisłej czołówki, jest znacznie wyżej oceniane przez dziennikarzy niż dwa lata temu.

Spośród tytułów prasowych, z jakich korzystają dziennikarze poszukując informacji na temat rynku finansowego, najpopularniejsza jest „Rzeczpospolita” (73 proc.), zaś spośród stron internetowych, portali i wortali - Bankier.pl (50 proc.).

VIII fala badania opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki PR została przeprowadzona przez ARC Rynek i Opinia w dniach 30 marca - 18 kwietnia 2014 r. metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych na próbie N=26 dziennikarzy i analityków. Wywiad miał charakter rozmowy prowadzonej przez przeszkolonego ankietera z respondentem na podstawie przygotowanego kwestionariusza. W badaniu wzięły udział osoby specjalizujące się w tematyce finansowej, które kontaktują się z działami PR banków w ramach swojej pracy. W badaniu wzięli udział dziennikarze współpracujący m.in. z następującymi mediami: Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Parkiet, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, bankier.pl,  Media&Marketing, Home Broker, ISB/Euromoney, Open Finance, Polskie Radio, TOK FM, Polska Agencja Prasowa, TotalMoney.pl, Radio PIN. Badanie jest realizowane od 2000 roku co dwa lata.

Dołącz do dyskusji: Dziennikarze mają coraz lepszą opinię o bankowych PR-owcach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl