SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

E-sklep wymagał zwrotu zakupu wraz z reklamacją. Przegrał w sądzie z UOKiK

Sklep internetowy Bonprix po rozpoczęciu postępowania przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wycofał z regulaminu wymóg, żeby klient wraz z reklamacją zwracał od razu kupiony produkt. Teraz, po wyroku sądu drugiej instancji, platforma musi przez trzy miesiące informować o decyzji regulatora na swojej stronie głównej.

Orzeczenie sądu apelacyjnego dotyczy decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynikającego z postępowania rozpoczętego wiosną 2018 roku. Regulator zakwestionował kilka zapisów z regulaminu sklepu internetowego Bonprix, m.in. te stanowiące że „w przypadku uznania roszczeń za zasadne, bonprix zwraca reklamującemu również poniesione koszty dostarczenia w równowartości najtańszej oferowanej przez bonprix opcji dostawy” oraz „Towar wadliwy wraz z reklamacją należy odesłać pod adres bonprix sp. z o.o. skr. Poczt. 2020, 90-959 Łódź załączając opis wady oraz dane umożliwiające identyfikację klienta”.

Bonprix po sygnale od UOKiK zmienił zasady w sprawie reklamacji, zaznaczając, że „oświadczenie reklamacyjne może być przekazane do bonprix w dowolnej formie, przy czym przesłanie go wraz z reklamowanym towarem może przyspieszyć proces rozpatrzenia reklamacji”.

Natomiast jeśli chodzi o zwrot kosztów wysyłki, stwierdzono: „W przypadku uznania roszczeń za zasadne bonprix zwraca reklamującemu również poniesione koszty dostarczenia reklamowanego towaru na podstawie przedłożonego przez reklamującego dowodu ich poniesienia, a w przypadku nie przedłożenia takiego dowodu, w równowartości najtańszej oferowanej przez bonprix opcji dostaw”.

Ponieważ regulamin został odpowiednio zmodyfikowany, prezes UOKiK nie nałożył na Bonprix grzywny pieniężnej, tylko nakazał publikację przez trzy miesiące u góry strony głównej linka do jego decyzji w tej sprawie.

Spółka odwołała się jednak od tej decyzji. Wiosną ub.r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, działający jako sąd pierwszej instancji, oddalił jej apelację, natomiast w pierwszej połowie lipca taką samą decyzję podjął sąd apelacyjny.

Dołącz do dyskusji: E-sklep wymagał zwrotu zakupu wraz z reklamacją. Przegrał w sądzie z UOKiK

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ola
To jest ciekawe, bo w ś.p. Orsayu trafiłąm na ten sam problem z reklamacją i wtedy rzecznik praw konsumenta przyznał rację Orsayowi.
odpowiedź
User
Dario
Ciekawe jak UOKIK odniósłby się do tego że BonPrix nie zwraca kosztów wysylki zwrótów?
odpowiedź
User
Kiop
To ciekawe, ponieważ kiedy reklamowałam w tym sklepie odzież przed decyzją UOKiK zawsze dołączałam pismo reklamacyjne do reklamowanego towaru. Za każdym razem po 14 dniach upominałam się o kontakt ze sklepem bo milczał... I wtedy otrzymywałam info, żeby emailowo przesłać pismo eklamacyjne.
odpowiedź