SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

eBilet ze wzrostem wpływów o 55 mln zł i 2,5 mln zł zysku. We władzach menedżerowie Allegro

Allegro.pl po sfinalizowaniu kupna 80 proc. udziałów eBilet Polska wprowadziło do władz firmy swoich menedżerów: członkiem zarządu została Edyta Sidwa, a do rady nadzorczej Grzegorz Czapski, Damian Zapłata i Tom Ruhan. W ub.r. eBilet zanotował wzrost przychodów i 36,4 proc. do 204,9 mln zł oraz zysku netto z 1,23 do 2,5 mln zł.

Grzegorz Czapski i Edyta SidwaGrzegorz Czapski i Edyta Sidwa

Przejęcie większościowego pakietu udziałów eBilet Polska przez Allegro.pl ogłoszono w grudniu ub.r. Zapowiedziano też, że w ramach współpracy na Allegro pojawią się oferty z biletami na koncerty oraz inne imprezy rozrywkowe, kulturalne i sportowe, a użytkownicy eBilet.pl będą mogli korzystać z programu Allegro Smart!.

Wiosną br. zgodę na transakcję wyraził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Obie strony nie ujawniały wartości transakcji ani tego, jaki konkretnie pakiet udziałów przejęło Allegro.pl.

Po zielonym świetle od UOKiK-u  firmy zaczęły współpracę operacyjną: w maju wyłącznie na Allegro sprzedawano bilety na wspólny koncert Dawida Podsiadło i Taco Hemingwaya na PGE Narodowym (rozeszły się błyskawicznie). Natomiast na Allegro bilety stały się właśnie osobną kategorią główną, wydzieloną z podkategorii „Bilety, kupony, vouchery”. Obecnie bilety na platformie mogą oferować jedynie sprzedawcy mający podpisane szczegółowe umowy z Allegro, a kategoria ma status ogłoszeniowy, co oznacza, że sprzedający i kupujący samodzielnie ustalają wszystkie szczegóły transakcji.

Menedżerowie Allegro w zarządzie i radzie nadzorczej eBilet

Według danych z KRS przejęcie udziałów eBilet Polska sfinalizowano w kwietniu, a na początku lipca zarejestrowano w sądzie. Allegro.pl kupiło od cypryjskiej spółki Bola Investments Limited 80 proc. udziałów o wartości nominalnej 6,78 mln zł (nie podano faktycznej kwoty transakcji). Bola Investments Limited nadal ma pozostałe 20 proc. udziałów eBilet Polska.

Jednocześnie do zarządu eBilet została powołana Edyta Sidwa, która od połowy ub.r. pracuje w Allegro.pl jako szefowa ds. zaangażowania klientów w dziale mody i na stronie głównej. Prezesem spółki pozostaje Marcin Matuszewski pełniący tę funkcję od startu firmy na początku 2014 roku.

Ponadto utworzono radę nadzorczą, w której są trzej menedżerowie Allegro.pl: Grzegorz Czapski (od sierpnia 2017 roku dyrektor ds. rozwoju), Damian Zapłata (od października 2017 roku chief commercial officer i członek zarządu) oraz Tom Ruhan (od grudnia ub.r. prokurent spółki).

Wpływy eBilet 36 proc. w górę, 35 pracowników

W ub.r. eBilet Polska osiągnął wzrost przychodów o 36,4 proc. - ze 150,19 do 204,9 mln zł. Wpływy prawie w całości pochodzą ze sprzedaży biletów i związanych z tym usług, w ub.r. było to 204,9 mln zł, z czego 203,22 mln zł w kraju i 1,67 mln zł z zagranicy.

Z kolei koszty operacyjne firmy poszły w górę ze 142,31 do 198,8 mln zł (czyli o 35,1 proc.). Spółka zdecydowanie najwięcej wydaje na usługi obce - w ub.r. 192,65 mln zł, a rok wcześniej 142,31 mln zł.

Nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się w skali roku z 3,37 do 3,98 mln zł. W ub.r. przeciętne zatrudnienie w firmie wynosiło 37,47 etatów.

Mocno poprawiły się wskaźniki rentowności: zysk sprzedażowy poszedł w górę z 3,08 do 6,1 mln zł, zysk operacyjny z 1,44 do 2,73 mln zł, a zysk netto z 1,23 do 2,5 mln zł. Zeszłoroczny zysk w całości przeznaczono na kapitał zapasowy.

eBilet nie ma żadnego zadłużenia finansowego. Natomiast na koniec ub.r. spółka dysponowała 38,74 mln zł zaliczek na dostawy i usługi oraz 40,24 mln zł w kasie i na rachunkach, wobec odpowiednio 21,17 i 18,31 mln zł rok wcześniej.

Allegro ma ułatwić dotarcie do mniejszych miejscowości

W sprawozdaniu stwierdzono, że eBilet zamierza rozszerzać współpracę z Allegro.pl. - Zarząd spodziewa się znacznego wzrostu sprzedaży w najbliższych latach dzięki dotarciu z ofertą eBilet do klientów platformy handlowej Allegro.pl. Dotyczy to dotarcia nie tylko do dużych, ale także mniejszych miast i miejscowości - zaznaczono.

- Celem zarządu jest zaoferowanie klientom w Polsce jednego miejsca, w którym będą mogli inspirować się i planować swój czas wolny. Jednocześnie eBilet zaproponuje organizatorom wydarzeń nowe, ekskluzywne narzędzia, pozwalające dotrzeć do szerokiej publiczności - zapowiedziały władze firmy.

Z kolei Allegro.pl w ub.r. osiągnęło 1,75 mld zł przychodów, 621,5 mln zł zysku operacyjnego i 230,1 mln zł zysku netto.

Dołącz do dyskusji: eBilet ze wzrostem wpływów o 55 mln zł i 2,5 mln zł zysku. We władzach menedżerowie Allegro

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Borys
niezle wyniki, widac potencjał w integracji z allegro.
jakby poprawić kilka rzeczy (np. infolinie i kilka innych rzeczy, ktore sa fatalne), to bedzie z tego fajny biznes.
odpowiedź