WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Fundacja Helsińska: nie można odmawiać emisji spotów "Gazety Polskiej Codziennie"

Eksperci nie wróżą powodzenia dziennikowi "Gazeta Polska Codziennie"

2011-09-08 A A A KOMENTARZE: 17 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W piątek ukaże się pierwszy numer dziennika "Gazeta Polska Codziennie". Medioznawcy raczej nie wróżą przedsięwzięciu powodzenia.

Eksperci nie wróżą powodzenia dziennikowi

Eksperci rynku medialnego, pytani o szanse dziennika na rynku, raczej nie wróżą mu powodzenia. Jak powiedział Andrzej Zarębski, rynek prasy drukowanej ma już swoją złotą erę za sobą, a tym, co będzie stanowiło o przyszłości, będzie przekaz elektroniczny.

Jak zaznaczył, dobrze wybrano czas na ukazanie się pisma. "Jeśli ktoś chce tworzyć gazetę bardzo czytelnie sprofilowaną politycznie, okres kampanii wyborczej jest czasem właściwym" - powiedział. Zaznaczył jednak, że wcześniejsze próby stworzenia tego typu gazet na polskim rynku nie powiodły się. Wyjątkiem jest tu "Uważam Rze", jednak to pismo ukazuje się jako tygodnik, a nie dziennik. Zarębski zwrócił też uwagę, że osoby, które mają publikować w dzienniku "Gazeta Polska Codziennie", głównie kojarzą się z publicystyką, a nie z codzienną gazetą.

>>> Rusza dziennik "Gazeta Polska Codziennie". Kto w redakcji?

"Nie wierzę, żeby w ciągu roku ta gazeta stała się największym dziennikiem. Odbiorców na pewno będzie miała, ale w jakiej liczbie, trudno oszacować" - powiedział.

Ze względu na płytki rynek czasopism i notowane spadki sprzedaży prasy w powodzenie przedsięwzięcia Sakiewicza nie wierzy prof. Wiesław Godzic z Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej. Za ważniejszy w tym przypadku uznał jednak charakter gazety i zespół, który ją robi. "Znamy tych redaktorów, mają swoich czytelników, ale jest to dość zamknięty i chyba coraz mniejszy liczebnie krąg" - ocenił.

>>> Żadna TV nie puści spotu "Gazety Polskiej Codziennie" (wideo)

Zapowiadaną formułę gazety określił jako "pomieszanie myślenia konserwatywnego z treściami przyziemnymi, popularnymi". W jego ocenie zbyt wąska jest też grupa docelowa, do której dziennik ma trafić. "Sam pomysł połączenia lekkiego tabloidu ze sportem wskazuje na grupę ludzi, którzy nie czytają gazet, a już na pewno tych, za które muszą płacić" - dodał.

"Dla mnie to jest projekt przede wszystkim wyborczy. To wydarzenie mniej ze sfery dziennikarskiej, bardziej z politycznej. Absolutnie nie wierzę w sprzedaż na poziomie 60 tys. egzemplarzy" - powiedział Godzic.

Autor: kk / pr / zr / pap / zpe

Wiecej informacji: Gazeta Polska Codziennie

Komentarze (17) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia