SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Eksperci o zmianach w Onecie: logo fajne, kropki jak w Netii

Zmieniony logotyp i nieco zmodyfikowany układ strony głównej Onetu są pozytywnie oceniane przez specjalistów z agencji interaktywnych. Gorzej wypada ich zdaniem motyw kropek na marginesie serwisu.

Zmodyfikowane logo Onetu pytani przez nas eksperci określają jako lżejsze i nowocześniejsze. Zdaniem Michała Samojlika z Autentiki logotyp stracił na mocy, za to nabrał smukłości i elegancji. Mateusz Mentlewicz z Ogilvy Interactive zaznacza, że nowy znak jest bardziej przejrzysty i zaskakuje oryginalną typografią. Robert Sosnowski z Biura Podróży Reklamy zauważa, że skoro od razu polubił nowe logo, to na pewno nie będzie tęsknił za poprzednim. - Pomysł z różnokolorowymi kropkami dla poszczególnych sekcji jest stary, ale wydaje się, że cały czas ma sens - ocenia Jan Namedyński z Red8 Digital. Jedynie Mateusz Lewandowski z Notorius Interactive zwraca uwagę, że w nowym znaku brakuje konsekwencji między krojem „t” a reszty liter. - Logo straciło na swojej wyjątkowości i obecnie stało się przeciętnym napisem - ocenia. Na Martynie Szucie ze zjednoczenie.com nowy logotyp sprawia wrażenie mniej stabilnego, wręcz chwiejnego.

>>> Onet z nowym forum i logo - bez „pl”, ale z rojem kropek

W opinii naszych specjalistów korzystanie prezentują się zmiany na stronie głównej Onetu, przede wszystkim w jej topie. - Bardzo podoba mi się zastosowanie jednokolorowych płaskich ikonek oraz uproszczonego menu - przyznaje Mateusz Lewandowski. Michał Samojlik podkreśla odejście przez portal od archaicznego wyglądu ikon usług i uproszczenie nagłówków. - Wcześniej nigdy nie kliknąłem w górne menu, a teraz jest szansa, że wejdę w sekcję VoD ze strony głównej, a nie z wyszukiwarki - mówi Robert Sosnowski. Jednak w zmienionym układzie dostrzegane są również wady. - Usunięcie na stronie głównej pionowych elementów rozdzielających poszczególne podsekcje przy jednoczesnym utrzymaniu dużej ilości elementów wzmaga efekt zbytniego natłoku informacji i zaburza czytelność - ocenia Mateusz Mentlewicz. Natomiast Robert Sosnowski, Jan Namedyński i Mateusz Mentlewicz są rozczarowani, że layout portalu zmieniono w tak małym stopniu. Sosnowski zwraca przy tym uwagę na zbyt rozbudowany dół strony głównej.

>>> Onet rusza ze studiem wideo i mobilną aplikacją newsową

Natomiast zdecydowanie negatywnie oceniana jest grafika z rojem kropek, która pojawiła się na marginesie strony głównej i niektórych sekcji tematycznych Onetu. - Strona główna portalu to ostatnie miejsce, gdzie należy stosować puste wypełniacze i odwracacze uwagi, bo tam zawsze dzieje się za dużo - uważa Jan Namedyński. - Znacząco odciąga uwagę od treści. W pewnym momencie wręcz staje się nachalny. Jest to raczej zbędny ozdobnik - wylicza Radosław Drzazga z Thinkeractive. - Motyw baniek mydlanych, kółek, bąbelków i tego typu elementów jest mocno wyeksploatowany przez wiele marek i stał się trochę nudny - ocenia Mateusz Lewandowski. Zdaniem Roberta Sosnowskiego ten element jest niekompletny, bo budzi zaciekawienie, ale nie daje odpowiedzi, co dla przeciętnego odbiorcy może być mało komfortowe.

>>> Onet pokazał nowe logo - fotoreportaż

Radosławowi Drzazdze, Martynie Szucie i Tomaszowi Okuliczowi z Engine Onetowy rój kropek kojarzy się z nowym logotypem Netii, wprowadzonym wiosną br. (więcej na ten temat). - Podejrzewam, że „chmura” kropek symbolizujących poszczególne kategorie tematyczne i produkty Onetu będzie wielokrotnie zmieniała swój kształt i przeznaczenie, w zależności od form i nośników - prognozuje Tomasz Okulicz. - Rój kropek mógłby być delikatniejszy. W obecnej formie może dezorientować i wprowadzać wrażenie chaosu, a zmiana układu kropek po przeładowaniu tylko je pogłębia - dodaje Martyna Szuta.

Jednocześnie nasi eksperci zwracają uwagę, że motyw roju kropek może być przez Onet wykorzystywany w komunikacji reklamowej. - Jakaś kampania marketingowa nawiązująca do tego motywu? Ale dlaczego nie została już uruchomiona? - pyta Robert Sosnowski. Natomiast Jan Namedyński sądzi, że kropki mają jedynie podkreślać odświeżony wizerunek Onetu, dlatego za jakiś czas znikną z portalu.

Nową identyfikację wizualną Onetu przygotowała agencja Dragon Rogue.

Opinie na temat nowej identyfikacji Onet.pl na drugiej stronie

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Eksperci o zmianach w Onecie: logo fajne, kropki jak w Netii

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
bardzo słabe te logo
odpowiedź
User
walter
nic dodać nic ująć.

zmiana logo to pomysł tylko na wyprowadzenia kasy z firmy, która jest sprzedawana
odpowiedź
User
TopTrendyMeble
HMM, NO RZECZYWISCIE NETIA. ZMIANY CO JAKIS CZAS SA POTRZEBNE , ONET ZAWSZE MIAL SWOJ GUST I MA NADAL ALE MOZE GRAFICY NIE BYLI SWIADOMI O NETII - DLA MNIE ZMIANY OK. A ZAWSZE NOWOSCI BEDA KRYTYKOWANE - PRZYNAJMNIEJ JA TAK ZAUWAZYLEM :)
odpowiedź