SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ekstraklasa ma nowe logo

Ekstraklasa SA, spółka prowadząca w naszymkraju rozgrywki Ligi Zawodowej Piłki Nożnej, zmienia stosowane do tej pory logotypy oraz ich kolorystykę. Nowa identyfikacja wizualna powstała na bazie analizy ponad 160 logotypów rozgrywek, związków krajowych oraz klubów piłkarskich.

Nowa identyfikacja wizualna, która będzie obowiązywała od początku rozgrywek sezonu 2011/2012, jest kolejnym etapem zmian związanych z działalnością Ekstraklasy w ostatnim czasie. Od najbliższego sezonu spotkania ligowe w każdej kolejce będą rozgrywane przez cztery dni (od piątku do poniedziałku), a transmitować je będą trzy stacje - Canal+, Polsat i Eurosport 2 (więcej na ten temat).

Kluczowym elementem nowej identyfikacji spółki jest piłka, która w różnych odmianach kolorystycznych jest podstawą dla logotypów Ekstraklasy SA, rozgrywek Ekstraklasy, Młodej Ekstraklasy, Superpucharu oraz Fundacji Ekstraklasy.


Poszczególne logotypy z rodziny Ekstraklasy SA wyróżniają się kolorystyką:

Logotyp Ekstraklasy - dzięki zastosowaniu koloru zielonego nawiązuje bezpośrednio do dotychczasowej kolorystyki rozgrywek Ligi Zawodowej.


 

Logotyp Młodej Ekstraklasy - zastosowanie koloru żółtego ma kojarzyć się naturalnie z energią, witalnością i radością.

Logotyp Superpucharu - dzięki zastosowaniu kolorów białego i czerwonego kojarzy się z barwami narodowymi, odpowiadającymi randze meczu pomiędzy Mistrzem Polski a zdobywcą Pucharu Polski.


Logotyp Fundacji Ekstraklasy - czerpie z całościowej kolorystyki rodziny znaków, bowiem sfera działań Fundacji pokrywa się ze wszystkimi aspektami działalności Ekstraklasy SA.


Zmiana logotypu Ekstraklasy SA oraz jej rozgrywek nie przekreśla dotychczasowej identyfikacji wizualnej spółki. Głównym zadaniem postawionym przed jej autorami było unowocześnienie oraz zwiększenie przestrzenności rodziny znaków Ekstraklasy.

Prace nad nową identyfikacją wizualną Ekstraklasy SA trwały od ponad roku. Prowadziły je agencja reklamowa Zero, 2 i agencja marketingu sportowego Kiwi Sport.

"Ta identyfikacja otwiera o wiele szersze możliwości prezentacji spółki oraz prowadzonych przez nią rozgrywek.  Nowe logotypy mogą być z łatwością wykorzystywane na wielu różnorodnych nośnikach, takich jak bandy reklamowe, koszulki, ścianki sponsorskie, a także na stronach WWW oraz w trakcie transmisji telewizyjnych. Identyfikacja Ekstraklasy w nowym wydaniu pozwala również na swobodne rozbudowywanie portfela znaków - wszystko dzięki powtarzającym się motywom: piłki oraz jednolitej belki z nazwą w każdym z logotypów" - stwierdził Olaf Jarzemski z Kiwi Sport.

W nowym logotypie rozgrywek Ekstraklasy pojawia się także zdefiniowana przestrzeń dla sponsora tytularnego. Według nieoficjalnych informacji będzie nim sieć T-Mobile (więcej na ten temat).

Wraz ze startem nowego sezonu Ekstraklasy, całkowicie przebudowana zostanie oficjalna strona Spółki www.ekstraklasa.org. Pojawią się na niej m.in. moduły z oficjalnymi statystykami rozgrywek, przewodnik po ligowych stadionach oraz dokładne listy zawodników uprawnionych do rozgrywek. Wszystko oprawione w projekt graficzny tworzony w oparciu o nową identyfikację wizualną. Projekt realizuje partner technologiczny Ekstraklasy SA - firma Hive Sports & Media.

Dołącz do dyskusji: Ekstraklasa ma nowe logo

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
bardzo słabe, oj bardzo...
odpowiedź
User
radekmac
na shutterstock.com znaleźli gotowca :))) ciekawe jakie było honorarium za "projekt"
odpowiedź