Ekstraklasę w nc+ oglądało średnio 106 tys. widzów. Hitem sezonu 2015/2016 mecz Lech Poznań - Legia Warszawa

Mecze Ekstraklasy w sezonie 2015/2016 w kanałach należących do platformy nc+ oglądało średnio 106 tys. widzów. Największą widownię piłkarskie rozgrywki gromadziły w Canal+, a ratingowym hitem było spotkanie Lech Poznań - Legia Warszawa.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Średnia widownia wszystkich meczów na kanałach platformy nc+ (Canal+, Canal+ Sport, Canal+ Sport 2 i nSport+) w sezonie 2015/2016 (tj. w okresie od 17 lipca 2015 roku do 15 maja 2016 roku) wyniosła 106 tys. widzów. Przełożyło się to na 0,85 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 0,78 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych Wirtualnemedia.pl przez platformę nc+.

Stacja, w której spotkania Ekstraklasy 2015/2016 cieszyły się największą popularnością, to Canal+. Pojedynki pokazywane na tej stacji śledziło średnio 134 tys. widzów, co przełożyło się na 1,03 proc. udziału zarówno w grupie 4+, jak i w komercyjnej 16-49.

- Średnia widzów wszystkich meczów transmitowanych w kanałach nc+ z całego sezonu przekraczająca 100 tysięcy pokazuje, że Ekstraklasa jest ważnym i atrakcyjnym produktem dla naszych widzów. W minionym sezonie najlepsze spotkania można było oglądać w Canal+, co znajduje odzwierciedlenie w wynikach oglądalności - mówi Paulina Smaszcz-Kurzajewska, dyrektor komunikacji i PR nc+.

111 tys. osób śledziło mecze w Canal+ Sport (dało to tej stacji odpowiednio 0,90 proc. i 0,82 proc. udziału). W Canal+ Sport 2 rozgrywki gromadziły średnio 52 tys. widzów (0,56 proc. i 0,39 proc. udziału), a w nSport+ - 50 tys. oglądających (0,41 proc. i 0,36 proc.).

Oglądalność Ekstraklasy w nc+

W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. rozgrywki, pokazywane w kanałach nc+, straciły 16 tys. oglądających. Wówczas śledziło je 122 tys. osób.

Największym zainteresowaniem cieszył się pojedynek pomiędzy Lechem Poznań, a Legią Warszawa z 19 marca br., który średnio oglądało w Canal+ 288 tys. osób. Przełożyło się to na 1,90 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Udział transmisji wśród widzów w grupie komercyjnej wyniósł 2,57 proc., z kolei udział spotkania wśród abonentów nc+ uplasował się na poziomie 7,65 proc.

Drugie miejsce w Canal+ zajął inny mecz Legii Warszawa z Lechem Poznań (25 października ub.r.; 283 tys. widzów; odpowiednio 1,79 proc., 2,22 proc. i 9,09 proc. udziału).

- Niezmiennie największym zainteresowaniem widzów cieszył się mecze z udziałem Legii Warszawa, a szczególnie rywalizacja zespołu ze stolicy z Lechem Poznań. W czołówce najchętniej oglądanych klubów oprócz wspomnianej dwójki były także: Lechia Gdańsk, Wisła Kraków i Cracovia - dodaje Paulina Smaszcz-Kurzajewska.

Na pozycji lidera oglądalności w Canal+ Sport uplasowało się spotkanie Lechia Gdańsk - Legia Warszawa (31 października ub.r.; 243 tys. widzów; 1,76 proc., 1,49 proc. i 8,76 proc. udziału).W nSport+ największe audytorium zgromadził mecz Lechia Gdańsk - Podbeskidzie Bielsko-Biała (13 lutego br.; 88 tys. widzów; 0,64 proc., 0,57 proc. i 2,86 proc. udziału), a w Canal+ Sport 2 - Cracovia - Termalica Bruk-Bet Nieciecza (12 września ub.r.; 80 tys. widzów; 0,72 proc., 0,80 proc. i 3,46 proc. udziału).

Topowe mecze w poszczególnych stacjach nc+

6 z 10 najchętniej oglądanych meczów w analizowanym okresie było transmitowanych na antenie stacji Canal+ Sport. Pozostałe cztery spotkania z czołowej dziesiątki pokazał Canal+.

Niektóre spotkania Ekstraklasy 2015/2016 transmitował Eurosport 2 - powyższe dane nie obejmują wyników oglądalności meczów z tej stacji.

Mistrzostwo Polski zdobyła Legia Warszawa.

Ekstraklasa w kolejnych latach nadal pokazywana będzie w kanałach Canal+, należących do platformy nc+. Część spotkań trafi też na antenę Eurosportu 2.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące