SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Eska TV musi zapłacić 20 tys. zł kary za zbyt dużo reklam

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła na stację muzyczną Eska TV (Grupa ZPR Media) karę w wysokości 20 tys. zł za przekroczenie ustawowego limitu czasu emisji reklam.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

- Przeprowadzona przez KRRiT analiza programu Eska TV nadanego 6 czerwca oraz ewidencji reklam i przekazów autopromocyjnych wyemitowanych w dniach 6 i 22 czerwca oraz 1 lipca br. wykazała naruszenie art. 16 ust. 3 ustawy o radiofonii i telewizji, czyli przekroczenie limitu czasu emisji reklam - podała KRRiT w komunikacie. Zgodnie z ustawą, reklamy i telesprzedaż w ciągu godziny zegarowej  nie mogą zajmować więcej niż 12 minut.

Krajowa Rada poinformowała, że 6 czerwca między 20.00 a 21.00 Eska TV wyemitowała o 119 sekund reklam za dużo. 22 czerwca między godz.  8.00 a 9.00, 14.00 a 15.00 oraz 22.00 a 23.00 limity reklam przekroczono kolejno o 910, 742 i 756 sekund. Z kolei 1 lipca br. w paśmie od 22.00 do 23.00 stacja nadała o 21 sekund reklam za dużo.

Nadawca w wyjaśnieniu przesłanym KRRiT tłumaczył, że przekroczenia godzinowych limitów reklam spowodowane były błędem ludzkim oraz poważną awarią systemu emisyjnego. Spółka zapewniła też, że zmieni system na nowocześniejszy, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.

Monika Polewska, PR manager Grupy ZPR Media, do której należy Eska TV, informuje, że nie zdecydowano jeszcze, czy stacja odwoła się od decyzji Krajowej Rady do sądu.

To już kolejna kara nałożona na stację Eska TV za emisję zbyt dużej ilości reklam. W listopadzie ub.r. KRRiT kazała telewizji zapłacić 10 tys. zł za wielokrotnie przekroczenie limitu reklam, które miało miejsce w maju ub.r. Kara ta dotyczyła również wielokrotnego naruszenia rozporządzenia KRRiT w sprawie sposobu prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych działalności reklamowej i telesprzedaży oraz rozporządzenia w sprawie sposobu sponsorowania audycji lub innych przekazów (więcej na ten temat).

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że średni udział stacji Eska TV w rynku w listopadzie br. wyniósł 0,51 proc. (dowiedz się więcej).

Dołącz do dyskusji: Eska TV musi zapłacić 20 tys. zł kary za zbyt dużo reklam

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Q-W-E-R-T-Y-U-I-O-P
Niestety z Eski zrobiła się jedna wielka reklama...
odpowiedź
User
mruk
Maksymalizacja zysków przy optymalizacji kosztów dała maksymalizację strat.
Takie piękne Polskie podejście "wyciskamy ile się da" :)
odpowiedź
User
CyfroZnawca.pl
Zamiast prywatnymi stacjami, to zajęli by się w końcu telewizją publiczną :)
odpowiedź