SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Europejski rynek reklamy internetowej wart ponad 30 miliardów euro

Wielka Brytania jest motorem napędowym innowacji i rozwoju europejskiego rynku internetowej reklamy - wynika z raportu IHS i IAB Europe.

W 2014 roku w Wielkiej Brytanii na reklamę online wydano 8,9 miliarda euro, a wydatki w przeliczeniu na jednego mieszkańca były tam dwa razy większe niż we Francji i Niemczech, trzy razy większe niż europejska średnia oraz 11 razy większe niż w Rosji.

Całkowite nakłady na internetową reklamę w Europie rosną w szybkim tempie od 2006 roku, a obecnie sięgają ponad 30 miliardów euro rocznie.

Za Wielką Brytanią w ubiegłym roku pod względem wydatków na reklamę online znalazły się kolejno: Niemcy (5,4 mld euro), Francja (3,7 mld euro), Włochy (1,9 mld euro), Rosja (1,8 mld euro), Holandia (1,5 mld euro), Szwecja (1 mld euro), Hiszpania (1 mld euro), Dania (0,7 mld euro) oraz Norwegia (0,7 mld euro).

Natomiast pod względem wzrostu nakładów w pierwszej trójce znalazły się Słowenia (+43,1 proc.), Irlandia (+33,3 proc.) i Białoruś (+32,8 proc.).

Dołącz do dyskusji: Europejski rynek reklamy internetowej wart ponad 30 miliardów euro

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hippo
no super, a za co odpowiada linia pozioma na wklejonym wykresie?
odpowiedź