Według raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl udział Polskiego Radia RDC w rynku warszawskim od września do listopada 2013 roku wynosił 0,5 proc., co oznacza spadek o 0,1 pkt proc. w skali roku (zobacz pełne dane).
We wrześniu br. dyrektor programowa Ewa Wanat wprowadziła w RDC nową ramówkę (przeczytaj o niej więcej). Wanat uważa jednak, że minął zbyt krótki okres od jej startu, by móc rzetelnie odnieść się do wyników słuchalności. - Badania były robione na bardzo małej grupie, więc wynik mógł oscylować wokół błędu statystycznego - przekonuje.
Czy nowa ramówka przyjęła się wśród słuchaczy? Ewa Wanat tłumaczy, że jest za wcześnie, aby to oceniać. Jak twierdzi, na zbudowanie pozycji radia potrzeba lat, a nie miesięcy. - Radia nie stworzy się w trzy miesiące, tak jak autostrad nie zbuduje się w kilka miesięcy - mówi nam Wanat. - W Tok FM wprowadzanie ramówki zajęło dwa lata i po tym okresie mogliśmy to spokojnie oceniać - dodaje.

Dyrektor programowa Polskiego Radia RDC nie planuje żadnych zmian w ramówce. - Nie wolno po trzech miesiącach dokonywać takich zmian. Ramówka jest jak konstrukcja, musi trwać i musi być stabilna - mówi nam Wanat. Jej zdaniem radio na razie „buduje markę”. - Nasze radio jest elitarne, niszowe. Są słuchacze, którzy potrzebują takiego radia i my je dla nich tworzymy. Na razie budujemy markę, zwiększamy jej świadomość wśród słuchaczy - podsumowuje Ewa Wanat.











