Przypomnijmy, że we wrześniu ubiegłego roku Facebook zaprezentował nową platformę aplikacji Open Graph, dzięki której użytkownicy mogą angażować się w różnego rodzaju aktywności swoich znajomych, wykraczające poza jedyne "polubienie" czegoś, tak jak to miało miejsce wcześniej. Od tego czasu, dzięki partnerstwu z takimi serwisami jak Spotify, Yahoo News czy Netflix, użytkownicy mogą udostępniać informacje o tym jakiej muzyki słuchają, co czytają i co oglądają, a znajomi mogą się do danej aktywności przyłączyć (więcej na ten temat).
W grudniu Facebook udostępnił nowe profile (Timeline - Oś czasu) wszystkim swoim użytkownikom (więcej na ten temat), a ostatnio wprowadził funkcję, która pozwala na wspólne słuchanie muzyki w tym samym czasie (więcej na ten temat).
Nowe aplikacje, dostępne w takich kategoriach jak podróże, jedzenie, zakupy i moda, fitness, czy rozrywka, znacznie rozszerzają typy aktywności, jakimi można dzielić się na Facebooku. Użytkownicy będą mogli poinformować swoich znajomych np. co w danym momencie kupują, gotują, jedzą, gdzie uwielbiają podróżować, czy też jakie filmy zrecenzowali.

Wśród nowych partnerów Facebooka są m.in. Foodspotting, Foodily, Ticketmaster, Digg, Pinterest, Rotten Tomatoes, Pose, Kobo, Gogobot i TripAdvisor.
Poza profilami, informacje o danej aktywności pojawią się także w pasku aktywności (tzw. "ticker") oraz na stronie z aktualnościami. W obu częściach serwisu będą się one wyświetlały natychmiast po wykonaniu akcji przez użytkownika.
Facebook zapowiada, że z biegiem czasu na portalu pojawią się aplikacje dla wszelkiego rodzaju zainteresowań, jakie tylko mogą mieć użytkownicy.

Jeśli chodzi o kwestie związane z prywatnością, użytkownik może podczas instalacji aplikacji określić kto będzie widział jego aktywność. Po zainstalowaniu możliwa jest zmiana preferencji w ustawieniach aplikacji. Poza tym każde zdarzenie będzie można w dowolnym momencie usunąć w dzienniku aktywności.











