SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook Awards po raz piąty - ruszają zgłoszenia

Facebook ogłosił start zgłoszeń do konkursu 2016 Facebook Awards.

Od tego roku podmioty z wszystkich krajów będą miały możliwość pokazania swoich prac w ramach regionu, z którego pochodzą. Z każdego regionu wybrani zostaną lokalni dyrektorzy kreatywni, którzy wejdą w skład jury oceniającego zgłoszenia regionalne (Regional Voting Events), a zwycięzcy każdego głosowania regionalnego wezmą udział w głosowaniu na poziomie globalnym (Global Judging Event).

Z uwagi na liczbę zgłoszeń, tegoroczne głosowanie będzie się składać z trzech rund: w kwietniu członkowie Facebook Creative Shop przejrzą otrzymane zgłoszenia i wybiorą uczestników konkursów regionalnych, w maju odbędą się głosowania regionalne, w ramach których wybrani zostaną zwycięzcy kategorii Best of APAC, LATAM, NA, oraz EMEA, a w czerwcu zwycięzcy konkursów regionalnych wezmą udział w głosowaniu globalnym, które odbędzie się w Nowym Jorku. W jego ramach Global Creative Council wybierze najlepsze kampanie w każdej z kategorii.

Po raz pierwszy w ramach Facebook Awards wybrani zostaną reklamodawcy firm z sektora MŚP, których działania były efektywne i efektowne. Zwycięzcy tej kategorii otrzymają także FB Ad Credits.

W piątej edycji konkursu pojawiły się także nowe kategorie, takie jak "Best Use Of Facebook Family Of Brands" (przyznawane najbardziej kreatywnym i oryginalnym, najlepiej wykonanym konceptom kampanii na Facebooku i/lub Instagramie), "Innovation" (przyznawane kreacjom nie tylko atrakcyjnym, ale i angażującym odbiorców w niespotykany dotąd sposób), "Small Business" (przyznawane działaniom, które zwróciły uwagę lokalnych odbiorców i, dzięki kreatywności na Facebooku i Instagramie, pozwoliły zamienić ją w efekty biznesowe), "Social For Good" (przyznawane kampaniom organizacji charytatywnych/non-profit, które w kreatywny sposób podniosły świadomość i doprowadziły do zmian w określonych postawach społecznych za pośrednictwem Facebooka i Instagrama) oraz "Integrated" (przyznawane kampaniom wykorzystującym Facebooka jako część większego, zintegrowanego zestawu platform mediowych).

Ponadto po raz pierwszy proces nadsyłania i oceniania zgłoszeń do Facebook Awards będzie w całości przystosowany do urządzeń mobilnych.

W ubiegłorocznej edycji konkursu Facebook przeanalizował ponad 2,7 tys. zgłoszeń pochodzących z ponad 160 państw. Najwięcej zgłoszeń pochodziło z regionu Azji i Pacyfiku (37%), a następnie EMEA (30%), Ameryki Łacińskiej (21%) oraz Ameryki Północnej (12%). Na tzw. shortliście znalazło się 111 kampanii, a ogłoszono 86 zwycięzców. Wśród nich znalazł się pierwszy w historii konkursu przedstawiciel z Polski - agencja DDB & tribal Warszawa za kampanię dla linii lotniczych LOT.

Dołącz do dyskusji: Facebook Awards po raz piąty - ruszają zgłoszenia

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl