Facebook będzie edukował przedsiębiorców w ramach Community Boost EU, uruchomi w Polsce centrum szkoleniowe

Facebook uruchomił program Community Boost EU, który ma przewidywać rozwój kompetencji cyfrowych i wyposażania mieszkańców Unii Europejskiej w umiejętności niezbędne na współczesnym rynku pracy. Do 2020 roku przewidziano przeszkolenie miliona osób prywatnych i przedsiębiorców. W ramach projektu ma powstać kilka nowych centrów szkoleniowych, jedno z nich w Polsce.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

W komunikacie przesłanym do redakcji Wirtualnemedia.pl Facebook informuje, że w związku z kluczową rolą małych i średnich firm dla gospodarki program Community Boost EU zakłada położenie dużego nacisku na szkolenia kierowane do przedsiębiorców wspierając ich wzrost i możliwości zatrudniania pracowników. Z drugiej strony szkolenia będą kierowane do osób poszukujących pracy i chcących wprowadzić swoje pomysły w życie.

Według zapowiedzi w ciągu najbliższych dwóch lat Facebook nawiąże współpracę z firmą szkoleniową Freeformers w celu przeprowadzenia szkoleń o różnym poziomie zaawansowania dla 300 tys. osób w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Polsce, Włoszech i Hiszpanii. 75 tys. przejdzie szkolenia osobiście, reszta online. Program przewiduje także szkolenia dla małych i średnich przedsiębiorstw - 100 tys. zostanie przeszkolonych osobiście, kolejne 250 tys. przez internet.

Istotną rolę w tym procesie mają odegrać centra Facebooka, które zostaną otwarte w 2018 r. w Polsce, Hiszpanii oraz Włoszech – we współpracy z lokalnymi organizacjami będą umożliwiać szkolenia na wzór ośrodka Digitales Lernzentrum w Berlinie.

Facebook podkreśla, że zapowiedziana nowa inicjatywa wpisuje się w działania serwisu na rzecz podnoszenia kompetencji cyfrowych. Od 2011 r. firma zainwestowała ponad miliard dolarów wspierając małe i średnie przedsiębiorstwa na całym świecie, m.in. poprzez konferencje Boost Your Business oraz program szkoleń online Blueprint z którego skorzystało już ponad milion firm.

W III kwartale 2017 roku Facebook zanotował przychody w wysokości ponad 10,3 mld dol., a zysk netto skoczył do 4,7 mld. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc przekracza obecnie 2 miliardy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"