SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook i YouTube sporo w dół, wyprzedza je Onet

W lipcu br. czołowe serwisy w Polsce zanotowały mniejszą odwiedzalność niż miesiąc wcześniej. Po 500-800 tys. użytkowników straciły Facebook i YouTube, które wyprzedził Onet.

Z danych z Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w lipcu strony Google odwiedziło 215 tys. polskich użytkowników mniej niż w czerwcu. Z kolei Facebook stracił 480 tys. real users z Polski, a YouTube - aż 840 tys. Te spadki wykorzystał Onet, który miał tylko 120 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, i awansował z czwartego na drugie miejsce.

Z kolei strony WP i Orange odwiedziło 335 tys. real users mniej niż w czerwcu, Gazeta.pl - 520 tys. mniej, a Interii - 345 tys. NK.pl straciła w skali miesiąca 570 tys. użytkowników, o2 - 245 tys., a  Allegro - zaledwie 15 tys.  

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1Grupa Google17 302 41488,83% 
2Grupa Onet.pl13 318 98368,38%tak
3facebook.com13 256 42168,06% 
4youtube.com12 837 57065,91% 
5Grupa Wirtualna Polska - Orange12 289 28163,09%tak
6Grupa Allegro.pl11 337 97458,21%tak
7Grupa Interia.pl11 309 41758,06%tak
8Grupa Gazeta.pl11 252 13957,77%tak
9Grupa Nk.pl9 746 79350,04% 
10Grupa O2.pl9 388 23048,20%tak
11Grupa Wikipedia8 372 26842,98% 
12Grupa GG Network7 277 82037,36%tak
13Grupa Polskapresse5 673 00329,13%tak
14Grupa Ringier Axel Springer5 411 39927,78%tak
15Grupa Murator5 336 25727,40%tak
16Grupa Next Infor4 755 68824,42%tak
17Grupa Money.pl4 500 97123,11%tak
18Grupa Demotywatory.pl4 219 60221,66% 
19Grupa Microsoft4 050 10720,79% 
20Grupa Media Regionalne3 967 70920,37%tak


Wśród stron objętych audytem site-centric przewodzi pięć największych portali horyzontalnych.
Przy czym w porównaniu z czerwcem Allegro wyprzedziło Interię, a Gazeta.pl spadła o dwa miejsca. W drugiej części zestawienia największe spadki zanotowały strony TVN i Muratora - odpowiednio ok. 550 i 500 tys. real users.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg
1Grupa Onet.pl13 318 98368,38%
2Grupa Wirtualna Polska - Orange12 289 28163,09%
3Grupa Allegro.pl11 337 97458,21%
4Grupa Interia.pl11 309 41758,06%
5Grupa Gazeta.pl11 252 13957,77%
6Grupa O2.pl9 388 23048,20%
7Grupa GG Network7 277 82037,36%
8Grupa Polskapresse5 673 00329,13%
9Grupa Ringier Axel Springer5 411 39927,78%
10Grupa Murator5 336 25727,40%
11Grupa Next Infor4 755 68824,42%
12Grupa Money.pl4 500 97123,11%
13Grupa Media Regionalne3 967 70920,37%
14Grupa Netshare3 817 68619,60%
15Grupa TVN3 633 61518,66%
16dobreprogramy.pl3 606 17218,51%
17filmweb.pl3 576 39618,36%
18Grupa Edipresse.pl3 569 03118,32%
19nokaut.pl3 085 40815,84%
20Grupa Spolecznosci.pl2 819 01914,47%


Adres google.pl odwiedziło 270 tys. polskich użytkowników mniej niż w czerwcu
, a google.com - 255 tys. mniej. Onet.pl stracił 180 tys. real users, wp.pl - 280 tys., a allegro.pl - 115 tys.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1google.pl16 701 85285,75% 
2facebook.com13 256 42168,06% 
3youtube.com12 837 57065,91% 
4onet.pl12 282 47763,06%tak
5google.com11 759 71860,38% 
6wp.pl10 912 66456,03%tak
7allegro.pl10 508 04753,95%tak
8nk.pl9 736 62149,99% 
9wikipedia.org8 265 22342,43% 
10gazeta.pl8 101 24641,59%tak
11interia.pl6 937 22735,62%tak
12chomikuj.pl5 649 29929,00%tak
13blogspot.com5 477 44828,12% 
14zumi.pl4 165 84221,39%tak
15ceneo.pl4 128 62421,20%tak
16o2.pl3 887 39819,96%tak
17ask.com3 791 73019,47% 
18otomoto.pl3 783 48719,42%tak
19demotywatory.pl3 657 77618,78% 
20kwejk.pl3 636 57418,67% 


Na stronach wykonano 125 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej
. Onet zanotował 45 mln odsłon mniej, WP i Orange - ponad 115 mln mniej, a Gazeta.pl - prawie 60 mln mniej.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)
1Grupa Allegro.pl4 069 272 70211 337 974
2Grupa Onet.pl2 539 466 13413 318 983
3Grupa Wirtualna Polska -Orange2 242 982 53212 289 281
4Grupa Gazeta.pl1 070 500 09011 252 139
5Grupa Interia.pl1 035 341 43411 309 417
6Grupa O2.pl888 860 0229 388 230
7plemiona.pl515 319 611224 133
8Grupa Spolecznosci.pl509 165 5322 819 019
9tablica.pl281 322 7032 678 766
10filmweb.pl162 541 1193 576 396


Na stronach Onetu przeciętny użytkownik spędził 20 minut mniej niż w czerwcu
, a w serwisach WP i Orange - 23 minuty mniej. Za to witryny Eurozetu zyskały pod tym względem 15 minut, a strony Polskiego Radia - aż 52 minuty.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)
1Grupa Onet.pl67 157 53205:02:3213 318 983
2Grupa Wirtualna Polska -Orange66 009 02905:22:1712 289 281
3Grupa Allegro.pl47 146 62204:09:3011 337 974
4Grupa Interia.pl42 539 47603:45:4111 309 417
5Grupa O2.pl23 959 00102:33:079 388 230
6Grupa Gazeta.pl23 232 95702:03:5311 252 139
7Grupa TVN12 778 35103:31:003 633 615
8Grupa Murator7 945 63901:29:205 336 257
9Grupa Spolecznosci.pl6 782 36302:24:212 819 019
10Grupa GG Network6 105 39600:50:207 277 820
11Grupa Polskie Radio4 217 76203:53:351 083 437
12Grupa Eurozet3 654 29906:00:15608 628
13tablica.pl3 015 72201:07:332 678 766
14plemiona.pl3 002 04013:23:38224 133
15wiocha.pl2 258 25501:19:331 703 441
16Grupa Targeo.pl2 182 98601:13:441 776 539
17Grupa Ling.pl2 168 90804:13:35513 172
18Grupa Polskapresse1 801 52300:19:035 673 003
19filmweb.pl1 742 65900:29:143 576 396
20nokaut.pl1 641 86900:31:563 085 408


Komunikator GG zanotował 160 tys. uruchomień mniej niż w miesiąc wcześniej
, Skype - 455 tys. mniej, a Windows Media Player - aż 685 tys. mniej. Winamp stracił prawie 200 tys. uruchomień, a Ipla - 160 tys. 

Ranking  aplikacji według uruchomionych aplikacji (%)*
lp.nazwauruchomione aplikacje*uruchomione aplikacje (%)audyt site-centric
1Grupa GG NetworkGadu-Gadu9 088 42946,66%tak
2Grupa Microsoft-Komunikator Skype8 087 90241,52% 
3Grupa Microsoft-Windows Media Player7 044 24136,17% 
4Winamp2 826 01814,51% 
5Grupa Ipla-Ipla2 430 91612,48% 
6OpenFM1 355 5336,96% 
7Grupa Microsoft-Komunikator Windows Live Messenger1 107 4195,69% 
8RealPlayer1 078 8115,54% 
9VLC media player811 1474,16% 
10Komunikator Facebook Messenger787 8344,04% 
11Grupa O2.pl-Komunikator Tlen.pl541 7662,78%tak
12Grupa Google-Google Earth525 0232,70% 
13Grupa Google-Aplikacja Google Desktop490 5042,52% 
14iTunes433 9842,23% 
15Komunikator AQQ339 7891,74% 
16KMplayer296 3701,52% 
17BestPlayer267 5451,37% 
18QuickTime261 1071,34% 
19Foobar2000216 4451,11% 
20GOM Player198 3061,02% 

* Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną – „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku – „Uruchomione aplikacje (%)”.

Liczebność próby: N= 12 386. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane
o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Facebook i YouTube sporo w dół, wyprzedza je Onet

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
a kogo to obchodzi?
współczynniki korekcyjne rządzą :)
odpowiedź
User
elv
oszaleć można z tym facebookiem. głupie to takie, ze coś strasznego. teraz już niczego nie można napisać na swojej stronie www, tak dla ludzi. nieee, wrzućmy na facebooka. po co? się pytam uczciwie.
sami robimy nagonkę na tę stronę tylko po to by kolesiowi kasę nabijać. wow. ehhh
odpowiedź