SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook: przychód i zysk w górę, 1,23 mld użytkowników w tym 945 mln mobilnych

Portal społecznoścowy Facebook zaprezentował swoje wyniki finansowe za IV kwartał i cały 2013 rok.

Przychód Facebooka sięgnął w IV kwartale 2013 roku 2,59 miliarda dolarów. To o 63 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2012 (1,59 mld USD).

Przychód z reklam społecznościowego portalu wyniósł 2,34 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 76 proc. w ujęciu rocznym. Urządzenia mobilne zapewniły serwisowi ok. 53 proc. całego przychodu z reklam (wobec ok. 23 proc. w IV kw. 2012 r.). Natomiast 241 milionów dolarów otrzymał on za pośrednictwem różnego rodzaju opłat.

Facebook zanotował w IV kwartale minionego roku zysk netto w wysokości 523 milionów dolarów, w porównaniu do 64 milionów dolarów straty w IV kwartale roku 2012.

Z kolei w całym 2013 roku firma zanotowała 7,87 miliarda dolarów przychodu, co oznacza wzrost o 55 proc. wobec roku 2012 (5,09 mld USD). Zysk netto wzrósł z 53 milionów dolarów do 1,5 miliarda dolarów.

 

Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec grudnia wynosiła 1,23 miliarda - o 16 proc. więcej w skali roku. O 22 proc. wzrosła liczba osób codzienne odwiedzających portal - do 757 milionów.

 

Jeśli chodzi o mobilną odsłonę Facebooka, pod koniec IV kwartału korzystało z niej średnio 945 milionów osób miesięcznie, co oznacza 39-proc. wzrost rok do roku. Ponadto serwis miał 296 milionów użytkowników korzystających z niego wyłącznie z poziomu urządzeń mobilnych.

 

 

Dołącz do dyskusji: Facebook: przychód i zysk w górę, 1,23 mld użytkowników w tym 945 mln mobilnych

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Kreatywna księgowość generuje większość tego przychodu.
odpowiedź
User
Pytanie do speców
Co to są "inne opłaty" w przypadku FB?
odpowiedź