Facebook: przychód i zysk w górę. 1,35 mld aktywnych użytkowników

Facebook ma za sobą kolejny kwartał, w którym może się pochwalić wzrostami w najważniejszych obszarach swojej działalności.

km
km
Udostępnij artykuł:

Przychód Facebooka sięgnął w III kwartale 2014 roku 3,2 miliarda dolarów. To o 59 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 (2,02 mld USD).

Przychód z reklam społecznościowego portalu wyniósł 2,96 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 64 proc. w ujęciu rocznym. Urządzenia mobilne zapewniły serwisowi ok. 66 proc. całego przychodu z reklam (wobec ok. 49 proc. w II kw. 2013 r.). Natomiast 246 milionów dolarów otrzymał on za pośrednictwem różnego rodzaju opłat (wzrost o 13 proc. r/r).

Zysk netto Facebooka w III kwartale tego roku sięgnął 806 milionów dolarów, w porównaniu do 425 milionów dolarów zysku w III kwartale roku 2013 (wzrost o 90 proc.).

grafika
grafika

Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec września br. wynosiła 1,35 miliarda - o 14 proc. więcej w skali roku. O 19 proc. wzrosła liczba osób codzienne odwiedzających portal - do 864 milionów.

grafika
grafika

Jeśli chodzi o mobilną odsłonę Facebooka, pod koniec III kwartału korzystało z niej średnio 1,12 miliarda osób miesięcznie, co oznacza 29-proc. wzrost rok do roku. Ponadto serwis miał 456 milionów użytkowników korzystających z niego wyłącznie z poziomu urządzeń mobilnych (o 202 mln więcej niż przed rokiem).

grafika
grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kolejne krótkie powroty do Trójki. Na 25-lecie w muzyce

Kolejne krótkie powroty do Trójki. Na 25-lecie w muzyce

Wybrano najlepszy polski i zagraniczny film wszech czasów

Wybrano najlepszy polski i zagraniczny film wszech czasów

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Nie żyje Brigitte Bardot

Nie żyje Brigitte Bardot

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry