WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Za 100 tysięcy dolarów Rosjanie kupili reklamy mogące wpłynąć na wybory w USA

Gorący temat

W „Uchu prezesa” Kurski i Czabański sprzeczają się o abonament, „paski” TVP Info, Opole i tureckie seriale

6

Facebook testuje mobilnie kolorowe komentarze, internet nie zostawia na nim suchej nitki. „Propozycja dla młodszej grupy odbiorców”

2017-09-08 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Według nieoficjalnych informacji Facebook w swojej aplikacji mobilnej rozpoczął testy opcji pozwalającej na zamieszczanie komentarzy na kolorowym tle. Internet zareagował na ten pomysł krytyką i kpiną przypominając podobne rozwiązanie na Myspace z 2000 roku. Jednak w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Anna Robotycka, partner zarządzający w FaceAddicted przestrzega przed pochopnymi ocenami. - Tego typu zabiegi są ewidentnie skierowane do młodszej grupy odbiorców. Mam nadzieję, że ta nowość nie będzie na sprzedaż - podkreśla Anna Robotycka.

Facebook testuje mobilnie kolorowe komentarze, internet nie zostawia na nim suchej nitki. „Propozycja dla młodszej grupy odbiorców”

Jak podaje serwis The Next Web nowe rozwiązanie dotyczące komentarzy jest obecnie testowane w mobilnej wersji Facebooka na ograniczonej grupie użytkowników.

Znajdująca się w fazie prób funkcja pozwala użytkownikom na podłożenie pod ich komentarz kolorowego tła oraz w ograniczonym zakresie wybór czcionki użytej w konkretnym wpisie.

Środowisko użytkowników Facebooka przyjęło testowane rozwiązanie chłodno. Duża część internautów oceniała je jako mało nowoczesne i estetyczne, a część dziennikarzy technologicznych przypomniała z przekąsem, że taką samą opcję zastosował serwis Myspace w 2000 r.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Anna Robotycka, partner zarządzający w FaceAddicted przyznaje, że zaprezentowane przez Facebook testowe rozwiązanie wizualnie rozczarowuje. Jednak jej zdaniem za planem jego wprowadzenia stoi konkretny zamysł.

- Jak ocenić prowadzone testy kolorowych komentarzy oprócz tego, że wyglądają brzydko? – pyta na wstępie Anna Robotycka. - Można z lekkim dystansem powiedzieć, że teraz znaczenie kolorów i terapia kolorem może nabrać zupełnie nowego znaczenia. Zachowując jednak więcej powagi to warto podkreślić, że tego typu zabiegi są ewidentnie skierowane do młodszej grupy użytkowników. Pamiętajmy, że Facebook traci w tej grupie odbiorców w krajach zachodnich i w USA. „Kolorowanki” nie będą zmieniać odbioru serwisu przez osoby starsze (choć tak, owa feeria barw jest irytująca), a mogą przyciągać dzieciaki. Choć zazwyczaj FB uwielbia każdy element monetyzować to mam nadzieję, że ta nowość nie będzie na sprzedaż. Choć zapewne np. Coca-Cola ucieszyłaby się mając wyłączność na czerwone komentarze na Facebooku – ironizuje Robotycka.

Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2017 roku 9,32 mld dol., firma zanotowała zysk netto w wysokości 3,89 mld dol., a liczba użytkowników przekroczyła 2 mln.

 

Autor: ps

Wiecej informacji: Facebook, komentarze

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia