Facebook testuje mobilnie kolorowe komentarze, internet nie zostawia na nim suchej nitki. „Propozycja dla młodszej grupy odbiorców”

Według nieoficjalnych informacji Facebook w swojej aplikacji mobilnej rozpoczął testy opcji pozwalającej na zamieszczanie komentarzy na kolorowym tle. Internet zareagował na ten pomysł krytyką i kpiną przypominając podobne rozwiązanie na Myspace z 2000 roku. Jednak w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Anna Robotycka, partner zarządzający w FaceAddicted przestrzega przed pochopnymi ocenami. - Tego typu zabiegi są ewidentnie skierowane do młodszej grupy odbiorców. Mam nadzieję, że ta nowość nie będzie na sprzedaż - podkreśla Anna Robotycka.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook testuje mobilnie kolorowe komentarze, internet nie zostawia na nim suchej nitki. „Propozycja dla młodszej grupy odbiorców”

Jak podaje serwis The Next Web nowe rozwiązanie dotyczące komentarzy jest obecnie testowane w mobilnej wersji Facebooka na ograniczonej grupie użytkowników.

Znajdująca się w fazie prób funkcja pozwala użytkownikom na podłożenie pod ich komentarz kolorowego tła oraz w ograniczonym zakresie wybór czcionki użytej w konkretnym wpisie.

Środowisko użytkowników Facebooka przyjęło testowane rozwiązanie chłodno. Duża część internautów oceniała je jako mało nowoczesne i estetyczne, a część dziennikarzy technologicznych przypomniała z przekąsem, że taką samą opcję zastosował serwis Myspace w 2000 r.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Anna Robotycka, partner zarządzający w FaceAddicted przyznaje, że zaprezentowane przez Facebook testowe rozwiązanie wizualnie rozczarowuje. Jednak jej zdaniem za planem jego wprowadzenia stoi konkretny zamysł.

- Jak ocenić prowadzone testy kolorowych komentarzy oprócz tego, że wyglądają brzydko? – pyta na wstępie Anna Robotycka. - Można z lekkim dystansem powiedzieć, że teraz znaczenie kolorów i terapia kolorem może nabrać zupełnie nowego znaczenia. Zachowując jednak więcej powagi to warto podkreślić, że tego typu zabiegi są ewidentnie skierowane do młodszej grupy użytkowników. Pamiętajmy, że Facebook traci w tej grupie odbiorców w krajach zachodnich i w USA. „Kolorowanki” nie będą zmieniać odbioru serwisu przez osoby starsze (choć tak, owa feeria barw jest irytująca), a mogą przyciągać dzieciaki. Choć zazwyczaj FB uwielbia każdy element monetyzować to mam nadzieję, że ta nowość nie będzie na sprzedaż. Choć zapewne np. Coca-Cola ucieszyłaby się mając wyłączność na czerwone komentarze na Facebooku – ironizuje Robotycka.

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe