Według badania Piper Jaffray, Facebook jest aktualnie najważniejszym serwisem społecznościowym dla 23 proc. nastolatków. Tymczasem jeszcze rok temu, wskazywało na niego 42 proc. ankietowanych. Miejsce lidera w tej grupie wiekowej przejął Twitter, na którego wskazuje obecnie 26 proc. młodzieży. (o 1 proc. mniej niż przed rokiem). Podium zamyka należący do Facebooka Instagram z wynikiem 23 proc. i wzrostem 11 pkt. proc. w skali roku.
Znacznie mniejszą popularnością wśród nastoletnich internautów cieszą się konkurencyjne serwisy. Na platformę Tumblr wskazało jedynie 4 proc. badanych, a na Google+ i Pinterest odpowiednio 3 proc. i 1 proc.
Właściciel Facebooka, Mark Zuckerberg odniósł się do opublikowanych danych, tłumacząc, że istnieje rozbieżność między tymi deklaracjami nastolatków a rzeczywistym użytkowaniem serwisu. Według raportu PewResearchCenter z maja br. przygotowanego przez działające przy Uniwersytecie Harvarda Berkman Center, 94 proc. nastoletnich użytkowników serwisów społecznościowych posiada swoje konto na Facebooku, 25 proc. jest na Twitterze, a tylko 11 proc. na Instagramie.

Badanie zostało przeprowadzone przez Piper Jaffray we współpracy ze stowarzyszeniem DECA we wrześniu br. na grupie 8650 nastolatków o średniej wieku 16,2 lat. Ankietowani pochodzili ze szkół w 13 stanach USA, a także 37 innych krajów.











