Dane z Megapanelu PBI/Gemius pokazują, że w styczniu Facebooka odwiedziło 13,75 mln realnych użytkowników. To o 1,08 mln więcej niż rok wcześniej, a o 325 tys. więcej niż w grudniu ub.r. Poprzedni rekordowy wynik portal zanotował w czerwcu ub.r. - było to dokładnie 10 tys. użytkowników mniej (zobacz szczegóły).
Wzrost odwiedzalności, ale mniejszy, osiągnął też YouTube - w styczniu br. miał 405 tys. real users więcej niż przed rokiem. Za to strony Google odwiedziło 490 tys. polskich użytkowników mniej niż w styczniu ub.r.
Spadki zanotowały też największe polskie portale. Strony Onetu straciły w skali roku 220 tys. użytkowników, a witryny Wirtualnej Polski i Orange - 605 tys. Grupa Interia.pl miała w styczniu 165 tys. real users mniej niż rok wcześniej, Grupa Allegro.pl - 445 tys. mniej, a Grupa o2.pl - 780 tys. mniej.

Pięć największych polskich portali horyzontalnych i Allegro nadal zajmują czołowe miejsca wśród stron objętych audytem site-centric, przy czym zasięg Grupy o2.pl spadł w ub.r. poniżej 10 mln real users. Za to strony GG Network zyskały w ciągu roku aż 3,35 mln użytkowników i wskoczyły z jedenastego na siódme miejsce. Zasięg serwisów Polskapresse wzrósł o 420 tys. real users, Ringier Axel Springer - o 955 tys., a Muratora - o 550 tys. Za to witryny Next Infor straciły 480 tys. użytkowników.
Adres google.pl odwiedziło 460 tys. użytkowników mniej niż przed rokiem, a google.com - 585 tys. mniej. Onet.pl stracił 465 tys. real users, WP.pl - 540 tys., a NK.pl - aż 3,18 mln.

Na stronach Allegro wykonano 430 mln odsłon mniej niż rok wcześniej, a w serwisach Onetu - 250 mln mniej. Wirtualna Polska z Orange oraz Gazeta.pl zanotowały niewielkie spadki pod tym względem, a Interia - nieznaczny wzrost. Natomiast Grupa o2.pl straciła w skali roku 180 mln odsłon, a Grupa Spolecznosci.pl - 195 mln, za to na Tablica.pl wykonano prawie dwa razy więcej odsłon.
Przeciętny użytkownik stron WP i Orange korzystał z nich 34 minuty dłużej niż w styczniu ub.r., a w przypadku Onetu - 15 minut dłużej. Grupa Allegro zyskała pod tym względem 12 minut, natomiast Grupa Interia straciła 18 minut, a Grupa TVN - aż godzinę i 22 minuty.
Na Plemiona.pl, stronie z grą online, użytkownik spędził średnio aż 19 godzin i kwadrans, czyli 5,5 godziny więcej niż przed rokiem.

Windows Media Player zanotował 105 tys. uruchomień mniej niż w grudniu ub.r., GG - 395 tys. mniej, a Skype - 605 tys. mniej. Za to Winamp zyskał w skali miesiąca 325 tys. uruchomień.
Przed rokiem aplikacje były mierzone jeszcze w oparciu o starą metodologię - nie na podstawie liczby uruchomień, ale aktywnych programów.

* Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną – „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku – „Uruchomione aplikacje (%)”.
Liczebność próby: N= 11 304. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.