WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Awaria paraliżuje Facebook w Europie, serwis nie wyjaśnia przyczyn. „Paradoksalnie dla wydawców to dobrze”

Gorący temat

Programy Charliego Rose’a zawieszone, osiem współpracowniczek zarzuca dziennikarzowi molestowanie

3

Facebook w testach opcji Proponowane aktualności mocno ogranicza zasięgi fanpage'y w kilku krajach

2017-10-23 A A A KOMENTARZE: 4 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Facebook w ramach ograniczonych testów przeniósł wszystkie treści publikowane przez strony do nowej sekcji Proponowane aktualności jednocześnie usuwając je z News feedu użytkowników. Według wyliczeń firmy CrowdTangle eksperyment Facebooka spowodował znaczący spadek zasięgu postów od wydawców. Na liście krajów dotkniętych zmianą są Serbia, Słowacja, Sri Lanka, Boliwia, Gwatemala i Kambodża.

Facebook w testach opcji Proponowane aktualności mocno ogranicza zasięgi fanpage'y w kilku krajach

Wprowadzenie globalnej dostępności opcji Proponowane aktualności Facebook potwierdził w ubiegłym tygodniu. Funkcja jest dostępna pod specjalną ikoną rakiety i wyświetla w News feedzie treści generowane przez Facebook na podstawie wpisów przeglądanych, polubionych i udostępnianych wcześniej przez użytkowników.

Jednak według doniesień słowackiego dziennikarza Filipa Struhárika zamieszczonych na platformie Medium Facebook rozpoczął w kilku krajach eksperyment związany z nową opcją, który poważnie uderza w wydawców stron w serwisie.

Test polega na tym, że Facebook w Serbii, Boliwii, Gwatemali, Kambodży, a także na Słowacji i Sri Lance postanowił przenieść wszystkie treści publikowane przez strony do sekcji Proponowane aktualności i wycofać je z News feedu użytkowników.

Eksperyment oznacza, że w dawnych Aktualnościach na kontach użytkowników przestały pojawiać się wpisy zamieszczane przez strony, na News feed składa się u nich jedynie z treści od znajomych oraz z materiałów sponsorowanych. Jak donosi Filip Struhárik wydawcy, którzy chcą aby ich treści ponownie trafiły do News feedu muszą za to zapłacić Facebookowi.

Według danych firmy CrowdTangle zajmującej się monitoringiem social media testy prowadzone przez Facebook mocno uderzyły w wydawców. Na Słowacji strony tamtejszych mediów odnotowały spadek organicznego zasięgu treści o dwie trzecie, a także czterokrotnie niższą liczbę interakcji w postaci komentarzy, polubień i udostępnień.

Informacje zebrane przez CrowdTangle potwierdzają, że podobna niekorzystna tendencja pojawiła się także w innych krajach dotkniętych eksperymentem, m.in. w Kambodży i Gwatemali.

Według rzecznika Facebooka prowadzony obecnie eksperyment jest ograniczony zarówno pod względem zasięgu jaki i okresu jego trwania. Serwis nie podał jednak dokładniejszych informacji o tym kiedy test miałby się zakończyć.

W II kwartale br. przychody reklamowe Facebooka przekroczyły 9 mld dol. i były wyższe rok do roku o 47 proc.

Autor: ps

Wiecej informacji: Facebook, News feed, Proponowane aktualności

Komentarze (4) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia