Facebook zyskał 300 tys. RU, Gazeta.pl przed Allegro.pl

W styczniu br. serwisy Gazeta.pl odwiedziło więcej użytkowników niż strony Allegro.pl. Natomiast zasięg Facebooka wzrósł o 300 tys. real users.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w styczniu br. strony Google odwiedziło minimalnie mniej polskich użytkowników niż miesiąc wcześniej, ale i tak zanotowały one wzrost zasięgu o 0,36 punktu proc. Natomiast witryny Onetu zyskały w porównaniu z grudniem ub.r. niecałe 100 tys. real users, a NK.pl – ponad 50 tys. Nieznaczne wzrosty liczby użytkowników osiągnęły też Wirtualna Polska i YouTube.

Z kolei strony Gazeta.pl odwiedziło prawie 200 tys. real users więcej niż miesiąc wcześniej, dzięki czemu awansowały one na 6. miejsce, wyprzedzając serwisy Allegro.pl, które zanotowały spadek liczby użytkowników o ok. 50 tys.

Facebook zbliżył się do poziomu 10 mln polskich użytkowników – w styczniu zyskał ich ok. 300 tys. w porównaniu z grudniem. Natomiast strony Wikipedii odwiedziło ponad 600 tys. więcej real users z Polski.

Spore wzrosty liczby użytkowników zanotowały również strony Inforu, Polskapresse i Money.pl. W porównaniu  grudniem zyskały one, odpowiednio, ponad 200 tys., ok. 400 tys. i ok. 700 tys. real users. 

W grupie stron objętych audytem site-centric warto zauważyć, że dobreprogramy.pl i filmweb.pl zyskały po niecałe 400 tys. użytkowników, serwisy Pkt.pl – ponad 400 tys.

Najpopularniejsze domeny zanotowały minimalne wzrosty odwiedzalności. W czołowej piątce najbardziej – o 0,73 punktu proc. – wzrósł zasięg NK.pl, za to bardzo minimalnie zmniejszył się zasięg YouTube’a. 

Na stronach Allegro.pl wykonano w styczniu prawie 400 tys. odsłon więcej niż miesiąc wcześniej. Serwisy Onetu zanotowały prawie 200 mln odsłon więcej, a witryny Wirtualnej Polski – ponad 150 mln więcej. 

Przeciętny użytkownik stron Onetu spędził na nich 18 minut więcej niż w grudniu. W przypadku Wirtualnej Polski ten wzrost wyniósł aż 33 minuty. 

Z Gadu-Gadu skorzystało w styczniu prawie 300 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Natomiast Windows Media Player zyskał w Polsce niecałe 150 tys. real users, a Skype – prawie 200 tys. Nieznaczne wzrosty liczby użytkowników odnotowały też Winamp i Ipla. 

* w zestawieniu uwzględniono tylko audytowane części grup witryn i witryn niezgrupowanych ** aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Liczebność próby: N= 14 926. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem