SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Fakt” liderem sprzedaży kioskowej, „DGP” przed „Rz”

W październiku br. najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach pozostał „Fakt”. Prawie wszystkie gazety zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Z kolei jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Super Express”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w październiku 2013 roku wyniosła 320 446 egz. W porównaniu do października 2012 roku zmniejszyła się o 7,25 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,82 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.

Drugą pozycję zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 154 241 egz., notując jedyny wzrost w zestawieniu - wyniósł on 0,73 proc. Z kolei ostatnia lokata podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 14,48 proc. i wyniosła 123 264 egz.

W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,49 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 66,98 proc.

Z szóstego na siódme miejsce spadła „Rzeczpospolita” (Gremi Media). W październiku br. dziennik ten notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 10 270 egz. Tytuł ten w tej kategorii zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący 37,49 proc.

Sprzedaż kioskowa „Rz” stanowiła 16,36 proc. sprzedaży ogółem tego dziennika (najmniejszy udział w zestawieniu). Tytuł ten mógł się pochwalić największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 69,73 proc.

„Rzeczpospolita” zamieniła się miejscami z konkurencyjnym tytułem - „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes), który znalazł się oczko wyżej, notując spadek o 13,77 proc. do 11 130 egz.

Wirtualnemedia.pl

październik

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wyd. druk.

Prenum.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wyd. druk.

Prenum.

Fakt Gazeta Codzienna

324 260

324 260

320 446

3 597

349 231

349 231

345 511

3 637

Super Express

155 748

155 028

154 241

786

155 198

154 478

153 119

1 359

Gazeta Wyborcza

208 021

184 019

123 264

58 901

241 467

219 065

144 134

72 926

Przegląd Sportowy

36 586

36 586

35 484

742

40 297

40 297

39 339

851

Gazeta Polska Codziennie

23 060

23 050

22 593

133

30 794

30 794

30 276

125

Dziennik Gazeta Prawna

61 115

49 439

11 130

29 062

71 003

52 806

12 908

32 193

Rzeczpospolita

82 345

62 785

10 270

43 777

104 317

74 775

16 428

53 707

Puls Biznesu

16 218

11 488

1 892

7 293

17 804

12 266

2 110

8 224

Parkiet Gazeta Giełdy

5 475

4 456

1 577

1 755

7 449

4 058

1 683

2 022

 

Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej, „DGP” przed „Rz”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tt
To pokazuje jaka jest wartość białych stron Rzeczpospolitej.
odpowiedź
User
xm
Rzepa pikuje
odpowiedź
User
C
Czas już zamknąć rz i powiedzieć prawdę !
odpowiedź