„Fakt” liderem sprzedaży kioskowej w I półroczu. Tylko „Parkiet” na plusie

Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach jest „Fakt”. Na podium plasują się jeszcze „Super Express” i „Gazeta Wyborcza”. W I półroczu br. prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Fakt” liderem sprzedaży kioskowej w I półroczu. Tylko „Parkiet” na plusie

W pierwszych sześciu miesiącach br. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w samych kioskach i salonikach prasowych sprzedawał się średnio w liczbie 329 511 egz. W porównaniu do I półrocza 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,38 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,85 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 152 131 egz., notując spadek o 2,72 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,42 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 17,04 proc. i wyniosła 115 926 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 66,35 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała jednak będącą na piątym miejscu „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej wynik zmniejszył się bowiem o 25,05 proc. do 20 419 egz.

Natomiast jedyny wzrost w tym zestawieniu osiągnęła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż w punktach sprzedających prasę zwiększyła się bowiem o 10,40 proc. do 1 613 egz. Tytuł ten zajął jednak ostatnie miejsce.

W czerwcu 2014 roku pierwsze miejsce również zajął „Fakt”, którego średnia sprzedaż ogółem względem czerwca 2013 roku spadła o 4,35 proc. do poziomu 310 459 egz.

Druga pozycja należała do „Super Expressu” (w dół o 0,48 proc. do 146 792 egz.), natomiast na podium znalazła się jeszcze „Gazeta Wyborcza” (spadek o 11,41 proc. do 109 038 egz.).

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sylwia Bomba i Greg Collins reklamują meble Bodzio

Sylwia Bomba i Greg Collins reklamują meble Bodzio

Były producent "Love Island" pozywa WPP. Chce 100 mln dolarów

Były producent "Love Island" pozywa WPP. Chce 100 mln dolarów

H2O odpowiada za wprowadzenie marki Foodify. Jej twarzą został Michał Meyer

H2O odpowiada za wprowadzenie marki Foodify. Jej twarzą został Michał Meyer

WPP sięga po McKinsey. Grupa szykuje gruntowny przegląd strategii

WPP sięga po McKinsey. Grupa szykuje gruntowny przegląd strategii

Europoseł PiS kontra dziennikarki. Wicenaczelny TVN24: to próba zastraszenia

Europoseł PiS kontra dziennikarki. Wicenaczelny TVN24: to próba zastraszenia

Billie Jean King Cup z Igą Świątek od piątku w kanałach Polsatu Sport

Billie Jean King Cup z Igą Świątek od piątku w kanałach Polsatu Sport