SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Fakt” na czele sprzedaży kioskowej w lutym, „DGP” i „Parkiet” na plusie

Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w styczniu br. był „Fakt”. Większość tytułów w zestawieniu zanotowało spadki, a najwięcej stracił „GPC”. Wzrostami pochwalić się mogły „DGP” i „Parkiet”  - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w styczniu 2019 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 225 297 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2018 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 12,03 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,85 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 115 456 egz., notując spadek o 5,84 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,22 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co jest najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała o 2,93 proc. i wyniosła 64 436 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,60 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 15,82 proc. do 13 336 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu był piąty.

Dwa tytuły pochwalić się mogły wzrostami sprzedaży: „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; o 32,25 proc. do 9 002 egz.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; o 11,17 proc. do 667 egz.).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Dołącz do dyskusji: „Fakt” na czele sprzedaży kioskowej w lutym, „DGP” i „Parkiet” na plusie

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
polek
Kiedy RASP podejmie decyzję o zamknięciu wersji papierowej Przeglądu sportowego? w dobie internetu wydawanie traci sens.
odpowiedź
User
Prawak
A Sakiewicz coraz grubszy. Prawie nikt tego jego brukowca już nie czyta,, ale reklamy spółek skarbu państwa dalej płyną szerokim strumieniem.
odpowiedź
User
Victor
Fakt traci 12 proc. Super Express i Wyborcza tracą tylko po 6 proc. Chyba ktoś na Domaniewskiej nie wie nie tylko jak się robi tabloid ale gazetę w ogóle ....
odpowiedź