SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Fakt.pl liderem, SE.pl bliżej Wyborcza.pl, mocno w górę serwis „Przeglądu Sportowego” i Dziennik.pl (witryny gazet)

Wśród serwisów internetowych dzienników ogólnopolskich zdecydowanym liderem jest Fakt.pl, który pod względem zasięgu wyprzedził Wyborcza.pl. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Przegladsportowy.pl, Dziennik.pl, serwis „Super Expressu” SE.pl, Polskatimes.pl i Forsal.pl, natomiast spadki wyników zanotowały Wyborcza.pl i PB.pl.

W lutym br. Fakt.pl (Grupa Onet-RAS Polska) odwiedziło 6,54 mln realnych użytkowników, czyli 23,4 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w portalu 116,87 mln odsłon, a każdy korzystał z niego przeciętnie przez 19 minut i 41 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Fakt.pl jest liderem w każdym z tych wskaźników. Największą przewagę nad serwisami innych dzienników ogólnopolskich ma w liczbie odsłon - zanotował ich w lutym dwa razy więcej niż Wyborcza.pl (58,45 mln) i trzy razy więcej niż serwis „Super Expressu” SE.pl (38,61 mln). Ponadto zanotował o 419,3 tys. użytkowników więcej od Wyborcza.pl oraz o 35 sekund dłuższy średni czas korzystania niż PB.pl. Po więcej niż 10 minut spędzili też przeciętnie odwiedzający na Parkiet.com (15 minut i 46 sekund) oraz Wyborcza.pl (10 minut i 39 sekund).

Z „Gazetą Wyborczą” (Agora) związane są dwie witryny: Wyborcza.pl (6,11 mln użytkowników i 58,45 mln odsłon) oraz Wyborcza.biz (1,1 mln użytkowników i 2,33 mln odsłon). W obu od czterech lat obowiązuje płatny system dostępu do treści, z którego na koniec ub.r. korzystało 133 tys. użytkowników.

Wiele odpłatnych treści jest również w serwisach Rp.pl (3,03 mln użytkowników i 12,09 mln odsłon), Gazetaprawna.pl (2,67 mln użytkowników i 8,87 mln odsłon), PB.pl (614,9 tys. użytkowników i 4,27 mln odsłon) oraz Parkiet.com (140,2 tys. użytkowników i 1,96 mln odsłon). Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” oprócz Gazetaprawna.pl związane są portale Dziennik.pl i Forsal.pl.

Na Polskatimes.pl przeciętny użytkownik spędził jedynie minutę i 39 sekund, a na Wyborcza.biz - minutę i 44 sekundy. Ten pierwszy serwis znalazł się w zestawieniu, ponieważ nadal ma profil ogólnopolski, mimo że dziennik „Polska” od wielu lat nie ukazuje się już w całym kraju.

Na komputerach Wyborcza.pl miała 3,47 mln użytkowników, będąc liderem przed Fakt.pl, który z 3,17 mln odwiedzających tylko nieznacznie wyprzedził SE.pl (3,13 mln). Pierwszy portal zanotował 31,66 mln odsłon, drugi - 46,47 mln, a trzeci - 17,99 mln.

Z PB.pl użytkownik korzystał przeciętnie przez 24 minuty i 49 sekund, a z Parkiet.com - przez 20 minut i 19 sekund.

Z kolei na smartfonach i tabletach Fakt.pl zanotował 4,48 mln użytkowników, wyprzedzając Wyborcza.pl mającą 3,79 mln użytkowników i SE.pl z 3,23 mln odwiedzających.

Jeszcze większą przewagę portal „Faktu” miał pod względem liczby odsłon i średniego czasu korzystania. Zanotował 70,4 mln odsłon, podczas gdy Wyborcza.pl miała ich 26,79 mln, a SE.pl - 20,62 mln. Na Fakt.pl odwiedzający spędził przeciętnie 17 minut i dwie sekundy, natomiast z pozostałych witryn poziom 5 minut przekroczyły jedynie PB.pl (6 minut i 52 sekundy), Wyborcza.pl (6 minut i 46 sekund), Przegladsportowy.pl (6 minut i 33 sekundy) oraz SE.pl (5 minut i 4 sekundy).

Zasięg Fakt.pl zwiększył się w skali roku o 3,48 pkt proc., czyli 17,5 proc. Jednocześnie portal zyskał 26,96 mln odsłon oraz 2 minuty i 42 sekundy średniego czasu korzystania (to 30 i 15,9 proc. w górę).

Za to Wyborcza.pl straciła w skali roku 0,36 pkt proc. zasięgu, 4,17 mln odsłon i 57 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 1,6, 6,6 i 8,2 proc. w dół). W zestawieniu spadki wszystkich wskaźników zanotował jeszcze tylko PB.pl - 0,03 pkt proc. zasięgu, 130,3 tys. odsłon oraz 37 sekund średniego czasu korzystania (1,3, 3 i 3,1 proc. w dół).

SE.pl zyskał 1,05 pkt proc. zasięgu, 9,18 mln odsłon i 52 sekundy przeciętnego czasu spędzonego w serwisie (to 5,6, 31,3 i 18,8 proc. w górę). Natomiast Przegladsportowy.pl przy wzroście zasięgu o 2,96 pkt proc. i liczby odsłon o 2,65 mln (czyli 33,9 i 14,4 proc.) stracił 2 minuty i 17 sekund średniego czasu korzystania (25,1 proc. w dół).

Rp.pl co prawda zyskała 0,48 pkt proc. zasięgu (4,6 proc. w górę), ale zanotował jednocześnie spadek o 14,45 mln odsłon oraz 3 minuty i 17 sekund przeciętnego czasu korzystania (czyli 54,4 i 45,4 proc.). Z kolei Dziennik.pl osiągnął wzrost o 1,7 pkt proc. zasięgu i 2,11 mln odsłon (25,7 i 15,5 proc.), przy spadku średniego czasu spędzanego przez użytkownika o 37 sekund (czyli 10,9 proc.).

Polskatimes.pl zyskała 0,42 pkt proc. zasięgu i 256 tys. odsłon (15,4 i 10,4 proc. w górę), a Forsal.pl - 0,35 pkt proc. zasięgu i 255,1 tys. odsłon (17,3 i 9,5 proc.). Jednocześnie w obu serwisach zmalał przeciętny czas spędzany przez odwiedzających. Natomiast Parkiet.com przy wzroście zasięgu o 0,07 pkt proc. (czyli 16,3 proc.) zanotował spadek liczby odsłon o 1,54 mln (to 44 proc. w dół) oraz średniego czasu korzystania o 18 minut i 50 sekund (czyli 54,4 proc.).

Dołącz do dyskusji: Fakt.pl liderem, SE.pl bliżej Wyborcza.pl, mocno w górę serwis „Przeglądu Sportowego” i Dziennik.pl (witryny gazet)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
danuta b.
wyborcza w necie też traci. nie do wiary
odpowiedź
User
gary
to badanie pokazuje jaką ściemą są tzw. prenumeraty cyfrowe gw, które rzekomo rosną. gdzie one są, skoro liczba użytkowników mierzona przez niezależną instytucję spada?
odpowiedź
User
sccxeer
Zacznij zarabiać 90 USD za godzinę za zakupy online z domu kilka godzin dziennie ... Regularnie otrzymuj zapłatę tygodniowo ... Wszystko czego potrzebujesz to komputer, połączenie internetowe i czas wolny ...

Czytaj więcej tutaj ...... >>>>>>>> Praca70.COM
odpowiedź