SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Teleexpress” dzięki emisji w TVP Info przed „Faktami”, ale bez jednej czwartej widzów w TVP1

W styczniu br. liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w czterech głównych stacjach były „Fakty”. Wszystkie dzienniki zanotowały spadki oglądalności na głównych antenach względem analogicznego okresu rok wcześniej, a zdecydowanie najwięcej straciły „Teleexpress” (971 tys. widzów) i „Wiadomości” (798 tys. osób). Jednak „Teleexpress” dzięki dodatkowej emisji w TVP Info miał wyższą łączną oglądalność od „Faktów”.

Rafał Patyra, Beata Chmielowska-Olech, Michał Cholewiński, fot. TVP Article

„Fakty” TVN w styczniu 2018 roku oglądało średnio 3,24 mln widzów, co zapewniło TVN 21,63 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 5,99 proc. widzów, czyli 206 tys. oglądających, a jego udział zmalał z 22,35 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Dziennik ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym miesiącu wyniosła 3,41 mln widzów, co przełożyło się na 22,78 proc. udziału. Było to o 7,15 proc. mniej, niż w styczniu 2017 roku.

Na drugie miejsce spadł „Teleexpress” TVP1. Jego oglądalność zmalała najbardziej w zestawieniu - o 25,28 proc. (971 tys. widzów). W styczniu 2018 roku wyniosła ona 2,87 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 23,77 proc. (rok wcześniej było to 31,12 proc.).

Od czwartku, 24 sierpnia 2017 roku Telewizja Polska pokazuje swoje główne programy informacyjne „Wiadomości”, „Panoramę” i „Teleexpress” również na antenie TVP Info. Średnia widownia „Teleexpressu” na antenie newsowej stacji w styczniu br. wyniosła 628 tys. osób, a udział - 5,20 proc. Oznacza to, że łącznie program na dwóch antenach miał 3,50 mln widzów (31,12 proc. udziału). Było to i tak o 8,92 proc. mniej, niż „Teleexpress” gromadził rok temu tylko na jednej antenie.

Podium uzupełniają „Wiadomości” TVP1. Widownia tego serwisu na głównej antenie zmniejszyła się o 24,09 proc. (798 tys. osób) do 2,52 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku zmalał z 20,66 proc. do 16,12 proc.

Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 3,02 mln widzów, będąc i tak o 8,80 proc. niższą niż rok temu, kiedy „Wiadomości” emitowane były tylko na głównej antenie.

Oczko niżej znalazły się  „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 2,33 mln osób, po spadku o 10,45 proc. (272 tys. widzów). Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News oraz Polsatu News 2. Łącznie zatem „Wydarzenia” na trzech stacjach w styczniu br. oglądało 2,53 mln widzów, czyli o 9,35 proc. mniej, niż przed rokiem.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 zmalał o 18,65 proc. do 1,40 mln widzów.

Równoległa emisja tego dziennika w TVP Info wpłynęła na jego wzrost oglądalności. W styczniu br. „Panorama” na obu antenach miała o 9,53 proc. więcej widzów, niż rok temu, kiedy emitowana była tylko w Dwójce.

Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to właśnie „Panorama” jako jedyna pochwalić się mogła wzrostem. W tym ujęciu najwięcej straciły „Wydarzenia”, ale co ciekawe, spore spadki odnotowały również „Wiadomości” i „Teleexpress” (mimo że porównujemy dane oglądalności tych serwisów ze stycznia ub.r. tylko z głównej anteny z wynikami ze stycznia br. z dwóch anten).

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w styczniu 2018 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 9,27 proc. do 1,11 mln oglądających.

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 873 tys. osób (w dół o 15,84 proc.).

Również i w tym ujęciu zdecydowanie największe spadki zanotowały serwisy publicznej Jedynki: „Teleexpress” (31,03 proc.) i „Wiadomości” (29,89 proc.).

Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten również i tutaj wszystkie serwisy zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Teleexpress” - było to 19,67 proc.

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Teleexpress” dzięki emisji w TVP Info przed „Faktami”, ale bez jednej czwartej widzów w TVP1

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jan
kretynizm.. To wyemitujmy Fakty na TVN24, TTV, TVN Style i Turbo i będzie więcej
56 70
odpowiedź
User
Brawo Kura!
Wiadomości i Telex znów o 1/4 w dół! A dna ciągle nie widać! Mistrz!
31 53
odpowiedź
User
mon
Wszędzie spadki oglądalności. Jedynie Polsat News odniósł jakiś wzrost. TVP nadal zieje złowieszczą wizją świata. Kościół plus PiS to ZŁO jakiego w Polsce od dawna nie było zwłaszcza, że paranoicznie chcą kontrolować każdy aspekt życia Polaka. Socjopaci (w tym przypadku: PiS + KK) z nadętym ego zawsze źle kończą. Polsat stara się być neutralny. TVN kipi złością na niezręczność opozycji i pokazuje nieudolność obecnej władzy, która niczego nie widzi poza czubkiem własnego nosa czyli interesu.
22 35
odpowiedź
User
zyczliwy
Liczba wyborcow PO zrownuje sie z widownia Faktow. 15procent przy zawyzonej frekwencji 60pr to ok 3mln. Widownie Faktow ratuje jeszcze elektorat N. Dalsze spadki PO to pikowanie w dol "calej prawdy cala dobe"
36 51
odpowiedź
User
Maciej z Radomia popierający PiS i dobrą zmianę w mediach publicznych
Fakty to takie w tyle wizji wiadomości. To już nie półprawdy, to bardziej półkłamstwa. Lewactwo już było i teraz może być tylko lepiej. Z czasem nawet taki TVN dostosuje się do mediów konserwatywnych, bo tylko te są gwarantem patriotyzmu i chrześcijańskich wartości.

Tyle w temacie!
odpowiedź
User
prawnik
Dzięki skokom. Słoneczka, nie mieszajcie porządków. Przyczyną w zimie są SKOKI NARCIARSKIE, a nie współtransmisja.
12 24
odpowiedź
User
prawnik
Liczba wyborcow PO zrownuje sie z widownia Faktow. 15procent przy zawyzonej frekwencji 60pr to ok 3mln. Widownie Faktow ratuje jeszcze elektorat N. Dalsze spadki PO to pikowanie w dol "calej prawdy cala dobe"


Znów zmieszanie porządków.
Widz BYWA wyborcą, wyborca bywa widzem. Ale widz nie równa się wyborcy.
WIDZ = WIDZ.
Wbrew temu, co się w internecie wydaje, polityka, a nawet światopogląd, są tylko częścią życia. Nie całością.
12 8
odpowiedź
User
faraon
widać że przejawianie negatywnego wizerunku jest na miejscu .A odrobina obiektywizmu już nie . A polityka dodatkowo w platana wszędzie niezależnie od tego czy piszący ma pojęcie na jaki temat toczy się rozmowa . proponuje najpierw zrozumienie tematu a potem pisanie nie odwrotnie .
2 0
odpowiedź
User
xm
W styczniu! Zobaczymy jaką oglądalność będzie miał Teleexpress jak skończą się skoki.
12 16
odpowiedź
User
emil
Szkoda że na tym portalu nie dowiemy się o antysemickim wpisie dziennikarza Gazety Wyborczej.
71 34
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing