SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Farmacja i medycyna w social media, walka MTV i TVN24, wciągająca Wiedza Bezużyteczna (raport z Facebooka, YouTube’a i Twittera)

W styczniu br. wśród polskich fanpage’y facebookowych najwięcej nowych użytkowników zdobył profil Roberta Lewandowskiego, a największe zaangażowanie wygenerowała Wiedza Bezużyteczna. Na YouTubie najchętniej oglądane były teledyski, a na Twitterze równie szybko nowych followersów pozyskiwały MTV Polska i TVN24. W raporcie NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl badacze i marketingowcy analizują, jak w social media funkcjonują marki farmaceutyczne.

Zdecydowanie najpopularniejszym z polskich fanpage’y facebookowych jest ten Roberta Lewandowskiego. Na koniec stycznia miał on 6,1 mln użytkowników (w większości to internauci z zagranicy), z czego 138 tys. przybyło w ciągu miesiąca. Więcej użytkowników lubi globalne fanpage’e telewizji Fox i samochodów Peugeot, które działają też w polskiej wersji językowej.

Z kolei najaktywniejszą społeczność wśród czołowych polskich fanpage’y ma Wiedza Bezużyteczna, której aż 41,7 proc. z 1,7 mln fanów wykonało w poprzednim miesiącu jakieś działanie. Ogółem zamieszczone tam treści zostały skomentowane ponad 150 tys. razy i polubione aż 5,1 mln razy, a fanpage zyskał ponad 41 tys. użytkowników. Więcej razy - 242 tys. - zostały udostępnione wpisy z fanpage’a Demotywatorów, jednak zanotowały zdecydowanie mniej polubień - 1,5 mln.

Na YouTubie spośród polskich kanałów najczęściej w styczniu były odtwarzane klipy na kanale wytwórni muzycznej Step Records - 18,3 mln razy, natomiast najwięcej wyświetleń materiałów ogółem ma niezmiennie ProstoTV - 652,3 mln. Ten ostatni kanał zbliża się do poziomu miliona subskrybentów (na koniec stycznia miał 961,2 tys.), który przekroczyło do tej pory osiem polskich kanałów - liderujący pod tym względem SA Wardęga ma 2,9 mln subskrybentów.

Z kole na Twitterze wciąż najbardziej obserwowani są modelka Joanna Krupa (766,1 tys. followersów) i nieaktywny na tym portalu od kilku lat piłkarz Wojciech Szczęsny (672,1 tys.). Dwa kolejne miejsca zajmują profile stacji telewizyjnych: MTV Polska (660,8 tys. followersów) i TVN24 (555,8 tys.). Oba w styczniu pozyskały najwięcej nowych obserwujących - po ponad 30 tys.

Tematem przewodnim nowego raportu NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl jest komunikacja prowadzona w mediach społecznościowych przez marki z kategorii farmacji i ochrony zdrowia. Statystyki na ten temat prezentują przedstawiciele firm badawczych Newspoint, Instytut Monitorowania Mediów, IRCenter, Polskie Badania Internetu i SW Research, a tę komunikację analizują i oceniają również prawnik z kancelarii MGTC Legal oraz specjaliści od marketingu w social media z firm Catvertiser.com, Clickcommunity, VML Poland, Saatchi & Saatchi, Mint Media, GreyTree, Knowledge Hub, YT360, Traffic Trends i Zjednoczenie.com.

Poza tym w raporcie jak co miesiąc są szczegółowe rankingi najpopularniejszych polskich fanpage’y facebookowych w 16 najważniejszych kategoriach (pod względem liczby i aktywności fanów), a także podobne analizy czołowych kanałów na YouTubie i kont na Twitterze.

Dołącz do dyskusji: Farmacja i medycyna w social media, walka MTV i TVN24, wciągająca Wiedza Bezużyteczna (raport z Facebooka, YouTube’a i Twittera)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
BlueX
To farmacja i medycyna (tytuł) czy Robert Lewandowski (wstęp)????
O CO CHODZI?
odpowiedź
User
pavv
A pozbierali jakiś bezużytecznych statystyk i się chwalą nim nie wiedzieć po co i dla kogo?
odpowiedź